خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

برای مدیریت اُمیکرون به یکصدایی و همدلی نیاز داریم

برای مدیریت اُمیکرون به یکصدایی و همدلی نیاز داریم
کد خبر : ۱۱۹۱۰۲۲

وزیر کشور تاکید کرد: امروز برای مدیریت و مهار این سویه خطرناک به یکصدایی و همدلی نیاز داریم و با همه ظرفیت در یک خط واحد برابر این بیماری قرار گیریم.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در سی و سومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، با تبریک دهه فجر به همه ملت ایران گفت: سویه اُمیکرون مطابق برآوردهای کارشناسان بهداشتی از قدرت واگیری بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد ابتلای بالای بیماری در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل اُمیکرون نیازمند تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند تزریق واکسن در کشور هستیم، اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات اعلام شده مدارس و دانشگاه‌های کشور بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در کشور اهتمام بالا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه ماسک به تنهایی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام استفاده از ماسک باید به صددرصد برسد تا دچار گسترش بیماری نشویم.

وی به ضرورت رعایت کامل مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مصوبات در ستاد ملی کرونا بعد از طی فرآیندهای مختلف کارشناسی و با حداکثر اجماع به تصویب می‌رسد.

به گفته وزیر کشور، مسئولان دولتی باید در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای متناسب با مصوبات ستاد کرونا رفتار و از بیان مطالب و دیدگاه‌های شخصی اجتناب کنند.

وحیدی افزود: امروز برای مدیریت و مهار این سویه خطرناک به یکصدایی و همدلی نیاز داریم و با همه ظرفیت در یک خط واحد برابر این بیماری قرار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور به صورت مرتب و شبانه‌روزی بر اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نظارت دارد، ابراز داشت: به محض مشاهده هر گونه تخلف و عدول از برنامه‌های ستاد ملی کرونا، اخطار و برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز