خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی در دیدار با قضات بندر ترکمن:

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی، مورد توجه قرار گیرد

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی، مورد توجه قرار گیرد
کد خبر : ۱۱۷۰۷۰۳

دائیان بر لزوم حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم دریا با اقدامات پیشگیرانه و تشریک مساعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بندر ترکمن با تشکر از اقدامات صورت گرفته و با اشاره به جایگاه خطیر امر قضاوت، تصریح کرد که همه مسئولان دستگاه قضایی به دنبال رفع مشکلات کارکنان هستند و تلاش‌ها و پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

وی در ادامه بر توجه به اتقان آرا، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و حفاظت از اراضی ملی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه رای باید با دقت لازم و بررسی‌های همه جانبه صادر شود، گفت: کاهش اطاله دادرسی با در نظر گرفتن تدابیر لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی به نقش مهم پیشگیری از وقوع جرم در کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی دارد و باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

خدائیان تاکید کرد: گاهی با آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی می‌توان موجبات کاهش ورودی را فراهم کرد.

وی از کاهش جمعیت کیفری به عنوان اقدامی مهم در دوران تحول و تعالی یاد کرد و خطاب به قضات گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون، مورد توجه قرار گیرد.

خدائیان بر لزوم حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم دریا با اقدامات پیشگیرانه و تشریک مساعی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور اگر در هر بخشی با سوءجریان مواجه شد، به موضوع ورود می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به وظیفه خود به درستی عمل کنند، زمین خواری و تصرف اراضی ملی صورت نخواهد گرفت و قطعا سازمان بازرسی با جدیت به ترک فعل‌های صورت گرفته در این زمینه ورود می‌کند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه خطاب به قضات و کارکنان دادگستری بندر ترکمن بر اهتمام ویژه در اجرای طرح تحول قضایی تاکید کرد.

گفتنی است، رئیس کل دادگستری، نماینده قضات، کارکنان و شورای حل اختلاف شهرستان بندر ترکمن پیش از سخنرانی دکتر خدائیان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز