نوروزی در موافقت با اولویت لایحه رتبهبندی معلمان:
اجرای رتبهبندی معلمان لازمه رفع خمیدگی و پویایی در آموزش و پرورش است
نماینده مردم علی آباد در مجلس با تاکید بر حل مشکلات اجرای رتبه بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش باید از حالت خمودگی خارج شود و لازمه پویایی و فعال شدن آن رفع مشکلات معیشتی معلمان با اجرای رتبه بندی است.
به گزارش ایلنا، رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در جلسه صحن علنی امروز (۲۵ مهر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با تقاضای بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: نگاه فرهنگیان کل کشور به مجلس است، هر ۴ نماینده مخالف تقاضای اولویت دار بررسی این لایحه نمایندگان تهران هستند چرا که ارتباط بسیار کمی با فرهنگیان دارند.
وی با اشاره به اظهارات نادران، افزود: برای تمام امور آموزش و پرورش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش بینی شده است، رهبری نیز بارها فرمودند که آموزش و پرورش سنگ بنای نظام است و کارخانه انسان سازی است، ما چگونه می توانیم مدیر، مدیرکل، استاندار، وزیر و یا مرجع تقلید تربیت کنیم بدون آنکه به فرهنگیان توجهی داشته باشیم.
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه فرهنگیان را با سایر دستگاه ها مقایسه کنید، انتظارات فرهنگیان باید مورد توجه قرار گیرد، در سال ۱۳۹۲ موضوع رتبه بندی مطرح شد و سال هاست که نمایندگان این مسئله را جهت رفع دغدغه فرهنگیان دنبال می کنند. متاسفانه مخالفان و نمایندگان تهران از نزدیک درگیر مشکلات آموزش و پرورش و مدارس نیستند و نگرانی و گلایه معلمان را نمی بینند، معلمان که باید دنبال یافته های آموزشی و پژوهشی باشند درگیر مسائل معیشتی خود هستند.
نوروزی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه و چشم انداز ۲۰ ساله پویا، فعال و خروشان باشد. فرهنگیان باید هر روز تحول ایجاد کنند، نگاه انبیاء به معلمان نیز همین گونه بود. در تمام کشورهای دنیا نیز معلمان از جایگاه بالایی برخوردارند حتی در برخی کشورها در سطح بالاتر از پزشکان قرار دارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مشکلات اجرای رتبه بندی معلمان باید حل شود، آموزش و پرورش باید از حالت خمودگی خارج شود، نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز به فرهنگیان به همین شکل بود. اگر بخواهیم توسعه بر مبنای الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی رقم بخورد آموزش و پرورش باید ساماندهی و نیروهای انسانی در آن تربیت شوند.
وی با اشاره به مشکلات عدیده معلمان، گفت: ما می خواهیم در آموزش و پرورش انسان و عالم بسازیم اما با معلمی که در تامین امرار معاش مشکل نداشته باشد این اتفاق خواهد افتاد.