خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامه در سوال از وزیر راه:

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران ورود کنند

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران ورود کنند
کد خبر : ۱۰۲۳۴۸۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در خواست کرد تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بابایی کارنامی در جلسه  علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ دی ) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی گفت: نظارت یکی از موضوعات مهم مجلس بوده که باید به آن متعهد باشیم، در غیر این صورت به سوگندی که خوردیم، عمل نکرده ایم. سوال بنده درخصوص پیگیری دغدغه ۲۰ هزار نفر قشر مظلوم کارمند و کارگر حوزه راهداری است که مشغول به صیانت از مردم در جاده ها و خیابان ها هستند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اسناد موجود نیروهای شرکتی راهداری که باید از هزینه های جاری در سرفصل بودجه بهره مند شوند، از محل تملک دارایی استفاده می کنند. علی رغم وجود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع بودجه ای در بخش نیروهای انسانی وزارت راه و راهداری، با کمبود منابع مواجهیم متاسفانه منابع بودجه ای در محلی غیر از محل ضروری هزینه می شود. نیروهای انسانی اعم از کارگران و کارمندان مجموعه راهداری کشور بیش از ۱۵ سال است که بلاتکلیف هستند و حتی عنوان شغلی قراردادی و شرکتی هم ندارد، از این رو نمی دانیم که اینها در کدام دسته از گروه های شغلی قرار دارند.

وی تاکید کرد:  ضرورت دارد  دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به بحث تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران ورود کنند  و  با توجه به گفته وزیر راه و شهرسازی سالانه ۱۰ نفر از این عزیزان در آمار تلفات جاده ای قرار دارند، از این رو لازم است وضعیت نامشخص این مجموعه در لایحه بودجه سال آینده دیده و تعیین تکلیف شود؛ البته وزیر در آن مقصر نیست و به سال ها قبل باز میگردد.

نماینده مردم ساری با بیان این که  زمانی که به روستاها مراجعه می کنیم، مردم از مجموعه راهداری درخواست خدمات دارند، اما مدیران ارشد مجموعه راه و شهرسازی کمبود بودجه را بهانه می کنند، اظهار داشت: این در حالی که این منابع تخصیص یافته، اما در بخشی غیر از محل توسعه هدفمند منابع انسانی هزینه می شود. مجلس باید به این موضوع به صورت جدی ورود کند، چرا که مجلس تنها وظیفه قانونگذاری ندارد و باید نظارت هم داشته باشد.

وی  افزود: برخی مجموعه ها مانند دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها، سازمان برنامه و بودجه و حتی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی نیز پیگیر این موضوع بوده و با وزارتخانه راه مکاتبه کرده اند، از آقای اسلامی می خواهم وضعیت شغلی این افراد را به صورت جدی پیگیری و شفاف سازی کند.وزیر راه و شهرسازی باید وضعیت استخدام ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیروی بلاتکلیف ۱۵ ساله راهداری را در بودجه ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کند.

بابایی کارنامی  با بیان اینکه مشکل وضعیت شغلی کارگران و کارمندان تنها مختص وزارت راه و شهرسازی نیست و در بسیاری از دستگاه ها وضع به این صورت است،خاطر نشان کرد: سوال من تنها از وزیر راه نیست، بلکه به دنبال حل این مشکل و تعیین تکلیف وضعیت همه این عزیزان از نظر شاخص انسانی و رشد انسانی می باشیم. بنابراین مجلس هم باید به این موضوع ورد کرده تا حق و حقوق افرادی را که وظیفه صیانت از جانمان در سرما و گرما در جاده ها دارند را پیگیری کنند.متاسفانه براساس قانون نمی توانیم از رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکردشان سوال کنیم، اگر آقای وزیر می پذیرد که به دنبال حل مشکل کارگران و کارمندان راهداری و سایر بخش ها باشد، به صورت مشروط از توضیحات ایشان قانع می شوم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز