خبرگزاری کار ایران

محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا:

دانش آشتیانی مدیر اجرایی است نه سیاسی / ادامه وضع کنونی به صلاح آموزش عالی نیست

دانش آشتیانی مدیر اجرایی است نه سیاسی / ادامه وضع کنونی به صلاح آموزش عالی نیست
کد خبر : ۲۲۳۹۱۳

جامعه دانشگاهی از نمایندگان محترم انتظار دارد با توجه به شرایط، متوجه باشند که ادامه وضع کنونی و عدم رای آوردن دو نفر و استیضاح یک وزیر، به صلاح آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیست.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: اگر دانش آشتیانی بتواند با حمایت و رای مجلس متصدی وزارت علوم شود، می‌تواند شرایط خوبی را برای دانشگاه‌ها و نظام دانشگاهی فراهم کند تا بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها حل گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزینه پیشنهادی وزیر علوم گفت: آقای دانش آشتیانی از مدیران بسیار قدیمی وزارت علوم هستند و کسانی که با دانشگاه و آموزش عالی ارتباط دارند، با ایشان آشنایی دارند.

وی با اشاره به سوابق گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم در سپاه اظهار داشت: آقای دانش آشتیانی از نیروهای سپاه بودند و اولین سمتی هم که در وزارت علوم عهده‌دار شدند، معاونت جنگ وزارت علوم بود.

رهامی ادامه داد: آقای دانش آشتیانی این معاونت را در وزارت علوم تشکیل دادند و بعدا در سه دوره معاونت عمرانی و پشتیانی را در وزارت علوم برعهده داشتند و بسیاری از طرح‌های بزرگ دانشگاهی و خوابگاه‌ها ثمره تلاش‌های ایشان است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: ایشان از یک خانواده روحانی بودند و پدرشان نماینده دور اول مجلس بودند و خانواده ایشان از خانواده‌های انقلابی و مبارز بودند و بسیاری از فرماندهان جنگ و ارشد سپاه با آقای دانش آشتیانی آشنایی کامل دارند.

رهامی با یادآوری اینکه دانش آشتیانی مدیری اجرایی است تا سیاسی، تصریح کرد: گزینه پیشنهادی دولت از معدود مدیرانی است که بیش از ۳۰ سال با بدنه دانشگاه و نظام آموزش عالی در ارتباط بودند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: اگر دانش آشتیانی بتواند با حمایت و رای مجلس متصدی وزارت علوم شود، وی می‌تواند شرایط خوبی را برای دانشگاه‌ها و نظام دانشگاهی فراهم کند تا بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها حل گردد.

وی با نادرست خواندن مخالفت‌های که با گزینه پیشنهادی وزارت علوم در زمان قرائت نامه معرفی‌ در مجلس ابراز داشت: همانطور که آقای ابوترابی گفته بودند این رفتارها مخالف شان نمایندگی مجلس است و رهبری نیز به اینگونه رفتارها انتقاد کرده بودند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروها از ایجاد فضایی آزاد و تعاملی مبتنی بر گفت‌وگو و تبادل نظر در دانشگاه‌ها نگران هستند، خاطرنشان کرد: اگر مجلس معیارهایی نظیر صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، اعتقادی و مدیریتی را مدنظر داشته باشد، قطعا آقای دانش آشتیانی نمره بالایی خواهد گرفت.

رهامی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: جامعه دانشگاهی از نمایندگان محترم انتظار دارد با توجه به شرایط، متوجه باشند که ادامه وضع کنونی و عدم رای آوردن دو نفر و استیضاح وزیر، به صلاح آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیست.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز