خبرگزاری کار ایران

آصفری در همایش خط قرمز:

به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم

به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم
کد خبر : ۱۸۶۳۶۲

موضوع پروتکل الحاقی موضوعی نیست که تیم مذاکره کننده بخواهد درمورد آن مذاکره کند پروتکل الحاقی جزو وظایف مجلس و پرداختن به آن جزو خطوط قرمز ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه موضوع تحقیق و توسعه فناوری های هسته‌ای ایران قابل مذاکره نیست، گفت: ما به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد حسن آصفری در همایش «خط قرمز» که عصر امروز به همت کمیته صیانت از منافع ایران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت: پیام این همایش برای تیم مذاکره کننده این است که همچنان که مقام معظم رهبری برحفظ حقوق ملت ایران تاکید دارند ما نیز توقع داریم این مذاکرات در راستای عزت‌مندی ایران ومنافع ملی ایران صورت گیرد و ازسوی دیگر طرف مقابل نیز متوجه باشد که ملت ایران زیر بار زیاده‌خواهی آنها نخواهند رفت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در رسانه‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای خود می‌گویند کسانی که منتقد مذاکرات هسته‌ای هستند، کاسبان تحریم هستند بدانند که اگر این جمع تمام سرمایه‌های خودرا جمع کنند به اندازه یکی از سرمایه‌های آنها نخواهد بود.

وی تاکید کرد: کسانی که از این جمع‌ها ناراحت هستند باید بدانند که در جلسه‌ای که با حضور دوستان تیم مذاکره کننده در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد به صراحت اشاره شد که چنین گردهمایی‌هایی در غرب نیز شکل می‌گیرد و به مذاکره کنندگان فشار می‌آورند تا بتوانند از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بیشتری بگیرند.

آصفری با تاکید براینکه تشکیل چنین جلسات و گردهمایی‌هایی به دلیل این است که ذره‌ای در حقوق ملت ایران کوتاهی نشود، افزود: اگر ما ۳۵ سال مقاومت کردیم تنها به این دلیل بوده که از حقوق خود کوتاه نیامده‌ایم.

این نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: هر کدام از این تهدیدهایی که برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران در طی این ۳۵ سال شکل گرفته اگر علیه کشور دیگری شکل می‌گرفت مطمئنا آن کشور را از بین می‌برد لذا اگر آنها نتوانستد ذره‌ای به کشور ما آسیب برسانند به دلیل اقتداری بوده که ملت ایران در سایه ولایت داشتند.

وی تصریح کرد: آنچه که مجلس شورای اسلامی توقع دارد این است که تیم مذاکره کننده باید متوجه این موضوع باشند که نمایندگان ملتی عزتمند هستند که امروز دنیا اگر می‌خواهد تصمیمی بگیرد نگاه می‌کند به اینکه مواضع جمهوری اسلامی در خصوص این مسائل چیست؟

وی گفت: در بحثهسته‌ای یک از خطوط قرمز ما این است که تحقیق و توسعه قابل مذاکره نیست چرا که گرفتن تحقیق و توسعه از ایران همان استراتژی است که غرب به دنبال آن است و تمام اهداف غرب این است که جلوی توسعه و پیشرفت نظام اسلامی را بگیرد اما پیشرفت در هیچ زمینه قابل مذاکره و عقب نشینی نیست.

آصفری در هشداری به طرف مذاکره کننده غربی تصریح کرد: اگر مذاکرات با چنین موانعی مواجه شود، خواسته‌های ملت ایران در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار نگیرد جرات پیشرفت بعد از اینکه توافقی انجام نگیرد، مطمئنا بیشتر خواهد شد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تحریم‌هایی که ناجوانمردانه علیه ملت ایران ایجاد شده باید کنار گذاشته شود تصریح کرد: برداشتن تحریم‌هایی مانند صنعت خودرو سازی پژو در واقع کمک به صنعت ورشکسته خودشان است که امروز دچار بحران شده است؛ ما به دنبال برداشتن کل تحریم‌ها به صورت یکباره هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: موضوع پروتکل الحاقی موضوعی نیست که تیم مذاکره کننده بخواهد درمورد آن مذاکره کند پروتکل الحاقی جزو وظایف مجلس و پرداختن به آن جزو خطوط قرمز ماست.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز