خبرگزاری کار ایران

سردار سنایی راد:

سپاه در سازندگی کشور مشارکت جدی داشته است

کد خبر : ۱۶۱۸۰۰

سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت براساس اسلام ناب محمدی(ص) است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: بعد از جنگ با توجه به اقتضائات نظام و انقلاب، سپاه مشارکت جدی و سازنده‌ای در بازسازی خرابی‌های جنگ و تأمین الزامات سازندگی کشور داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول سنایی راد افزود: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی کردند.

وی توضیح داد: از همان روزهای نخست مسئولیت سنگین و رسالت خطیری بر عهده این تشکیلات تازه تأسیس بود، اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد، خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از ولایت فقیه بود، جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، خویشتن را برای هر نوع مأموریت محوله آماده کرده بودند.

سنایی راد ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

معاون سیاسی سپاه گفت: سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت براساس اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: سپاه داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروز دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی(عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی فرازمند، دارای آرمانهای مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.

وی اضافه کرد: وقایعی چون خرابکاری، اقدامات مسلحانه ضد انقلاب، خطر بازگشت عناصر رژیم پهلوی و اقدامات ضدانقلابی آنان و بروز هرج و مرج و ناامنی در برخی از مناطق و شورش و اغتشاش گروه‌های مدعی قومیت و ضدانقلاب در مناطقی همچون خوزستان، کردستان و ترکمن صحرا ضرورت پدید آوردن یا تشکیل یک نیروی نظامی اعتقادی مطمئن و معتمد برای رهبری و انقلاب اسلامی احساس می‌شد. به علاوه وجود خلأ در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به دلیل شرایط بعد از انقلاب و همچنین بروز برخی بی نظمی ها در کمیته‌های انقلاب، ضرورت سازماندهی یک نیروی منسجم و در عین حال مکتبی و انقلابی را مضاعف می‌کرد، در چنین شرایطی بود که فرمان تشکیل سپاه از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی صادر شد.

سنایی راد یادآور شد: در آن مقطع زمانی خاص تعدادی از پاسداران به علاوه نیروهای جوان انقلابی در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازماندهی و انسجام یافتند و وظیفه کلان آنها نگهبانی از دستاوردهای انقلاب تعریف شد و با توجه به شرایط آن زمان در ذیل این رسالت کلان، کارکردهایی از قبیل کمک به امور نظامی امنیتی، دستگیری عناصر ضدانقلاب، مبارزه مسلحانه علیه گروه‌های ضدانقلاب، کمک به اجرای دستورات مسئولین انقلاب اسلامی تا حمایت از نهضت‌های رهایی بخش و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی گنجانده شد.

وی گفت: سابقه عملکرد سپاه از مبارزه با ضدانقلاب و جلوگیری از تجزیه کشور تا شرکت در جنگ و خلق حماسه های بزرگ است. بعد از جنگ با توجه به اقتضائات نظام و انقلاب، سپاه مشارکت جدی و سازنده‌ای در بازسازی خرابی‌های جنگ و تأمین الزامات سازندگی کشور داشت. در این مرحله به کارگیری تجربه مهندسی در جنگ به علاوه روحیات انقلابی و کسب دانش و مهارت لازم، سپاه را به عنوان یک نیروی موثر در این عرصه معرفی کرد.

سنایی راد خاطرنشان کرد: با تشدید تحریم‌ها، حوزه فعالیت های قرارگاه سازندگی خاتم گسترش و در پروژه های فنی و صنایع نیز سپاه حضور فعال و موثر پیدا کرد. با تحول در تهدیدات و بروز تهدید نرم و نیمه سخت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم و جنگ اطلاعاتی علیه نظام نیز نقش موثری ایفا کرد. همچنین بروز فتنه‌ها و توطئه‌های پیچیده‌ی مثل فتنه ۸۸ که ناشی از قدرت طلبی و انحراف برخی از گروه ها و اشخاص انقلابی گذشته و برداشته شدن مرزهای سیاسی و اعتقادی با جریان ضدانقلاب و طمع دشمن بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش موثر و تعیین کننده ای ایفا کرد.

معاون سیاسی سپاه گفت: با توجه به نقش سپاه در مقابله با بیگانه، ضدانقلاب و جریانات انحرافی موجی، دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی موجی از سپاه هراسی به راه انداختند و نقش های بازدارنده و پیش برنده سپاه در عرصه های سازندگی، پیش برندگی انقلاب و عمق بخشی فرهنگ و تفکر انقلابی با حملات ناجوانمردانه ضد انقلاب مواجه شد، به گونه ای که با بی انصافی سپاه متهم به فعالیت های اقتصادی و دخالت های سیاسی برای سهم خواهی در عرصه داخلی شد.

وی یادآور شد: امروز نیز حملات مغرضانه و پوشالی ادامه دارد، در حالیکه ارزش و اثرات حضور سپاه در عرصه‌های سازندگی و مقابله با جنگ نرم دیده می شود. گروه‌هایی که نوعی تأثیرپذیری از فضای بیگانه، بیرونی و یا کم اعتنایی به ارزش های انقلاب و انحراف از معیارهای اصیل انقلاب را دارند همچنان بر طبل حمله به سپاه کوبیده و به زعمِ هشدار باش، مواضع ضدانقلاب و بیگانه را تکرار می کند.

معاون سیاسی سپاه اظهار داشت: فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اعتقادات راسخ مکتبیِ خویش به هیچ کدام از این حملات و ناجوانمردی ها اعتنایی نکرده و همچنان در ایفای نقش و رسالت انقلابی خود به رغم همه ملامت ها و جفا ها اصرار می ورزند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز