خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیرکل امور سیاسی وزارت خارجه استرالیا با امیرعبداللهیان

کد خبر : ۱۲۴۴۱۷

جمهوری اسلامی ایران همواره راه حل سیاسی را مهم‌ترین راه ممکن برای پایان دادن به وضعیت فعلی سوریه دانسته و بر آن تاکید می‌کند.

روبیلارد، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه استرالیا که به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات کشورمان در راس هیاتی به تهران سفر کرده، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات دو طرف درباره تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله تحولات سیاسی در کشورهای سوریه و بحرین تبادل نظر کردند.

در این دیدار مدیرکل وزارت امور خارجه استرالیا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی سوریه تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود که نشست «ژنو ۲» مانند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ موفقیت‌آمیز باشد.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن تشریح مواضع کشورمان درباره تحولات منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از راه حل سیاسی و مذاکره و منع دخالت خارجی در قبال مسائل کشورهای منطقه حمایت و نسبت به احترام به نظرات مردم منطقه برای برون رفت از بحران‌های موجود تاکید می‌کند.

وی با اشاره به نگاه مثبت کشورمان به نشست ژنو ۲ درباره سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره راه حل سیاسی را مهم‌ترین راه ممکن برای پایان دادن به وضعیت فعلی سوریه دانسته و بر آن تاکید می‌کند.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به وضعیت انسانی و کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه تاکید کرد: تاکنون کشورمان کمک‌هایی در این زمینه برای مردم این کشور ارسال داشته است و در این خصوص گفت‌وگوهایی را با دولت سوییس برای ارسال کمک بشر دوستانه به سوریه داشته‌ایم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز