خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مدیران کل صمت استان سمنان مطرح شد؛

فشار به واحدهای تولیدی سبب تشدید مسائل امنیتی می شود/ نامناسب بودن تعداد واحدهای فرآوری نسبت به معادن استان

فشار به واحدهای تولیدی سبب تشدید مسائل امنیتی می شود/ نامناسب بودن  تعداد واحدهای فرآوری نسبت به معادن استان
کد خبر : ۱۳۱۹۱۶۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با انتقاد ازفشار بیش از حد بر بخش تولید بخاطر صرفه جویی در مصرف انرژی، گفت: فشار زیاد به واحدهای تولیدی سبب تشدید مسائل امنیتی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان انجام شد،گفت: استان سمنان جزو استانهایی بوده است که در فصل تابستان با وجود کمبود برق، بیشترین مدیریت را در زمینه پیشگیری ازآسیب به واحدهای تولیدی انجام داده است.

جمعه ای در این آیین با انتقاد از بی توجهی به هدر رفت انرژی در برخی ادارات، مساجد و حسینیه ها، خطاب به شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن وتجارت، اظهار کرد: کنترل انرژی باید در همه ارگانها و اماکن صورت گیرد و فشار صرف به واحدهای تولیدی که کم صداتر است و برای کارگر و نظام دل می سوزاند، صحیح نیست؛ چنانچه تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکار شدن یک کارگرسبب ایجاد ناامنی در یک خانواده می شود و مسائل امنیتی با شدت بیشتری جامعه  را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه با تلاشهای انجام شده در یک سال گذشه علاوه بر تعطیل نشدن یک واحد تولیدی، حدود 60 واحد راکد نیز راه اندازی شده است، گفت: این امرحاصل تلاش دستگاههای اجرایی و تعامل با بخش خصوصی است و مدیر کل جدید باید این موضوع را شتاب بیشتری دهد.

تعداد واحدهای فراوری نسبت به تعداد معادن نامناسب است

محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استانداری سمنان نیز در این آئین با اشاره به رتبه اول استان سمنان در خصوص رداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: با احیای 71 واحد تولیدی حدود 1هزار و 700 شغل در زمینه های مختلف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه در نظر گرفته شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سهمیه اشتغال استان سمنان 11 هزار مورد بوده است، افزود تاکنون 12 الی 13 هزار اشتغال ایجاد شده است که این مقدار نیز با توجه به مشکلات فراوان، کافی نیست.

صادقی با اشاره به سهم مهم استان سمنان در تامنین امنیت غذایی کشور، گفت: ارسال روزانه بیش از 130تُن مرغ، تخم مرغ و گوشت به سایر استانها، نشاگر این نقش ارزنده است.

معاون اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به وجود 10 واحد فرآوری در سمنان، گفت: این تعداد واحد فرآوری نسبت به وجود 500 معدن در استان، تعداد مناسبی نیست و حداقل باید به 80 واحد برسد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز