خبرگزاری کار ایران

محاصره دفتر اسنپ بابل توسط تاکسی‌های سنتی

محاصره دفتر اسنپ بابل توسط تاکسی‌های سنتی
کد خبر : ۶۵۴۲۳۹

به گزارش دیجیاتو مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ خبر می‌دهد که تاکسی‌های سنتی در مقابل این دفتر موقت اسنپ در شهر بابل تجمع کرده و اجازه ورود و خروج پرسنل این شرکت را نمی‌دهند. «حسین هزارجریبی» در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «فضا خطرناک شده است و کارکنان ما در دفتر هستند. بر اساس اطلاعی که به ما داده‌اند، ۳۰۰ تاکسی در این محل تجمع کرده‌اند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در منطقه نیز شده است.» به گفته هزارجریبی، پلیس امنیت در محل حضور دارد تا اتفاقی برای پرسنل رخ ندهد.

فعالیت اسنپ از ابتدای اردیبهشت ماه در بابل و قائم شهر با چالش مواجه شده بود اما به گفته هزارجریبی، این شرکت پس از دریافت موافقت کلامی دادستان و فرمانده نیروی انتظامی بابل، از امروز کار خودش را در یک دفتر موقت شروع می‌کند و کارکنان خود را نیز برای جذب راننده به شکل میدانی، به سطح شهر ارسال می‌کند. با وجود موافقت برای ادامه فعالیت اسنپ، کلانتری ۱۳ بابل با حکم به هم زدن نظم عمومی پرسنل این شرکت که مشغول جذب میدانی راننده بوده‌اند را بازداشت کرده است.

 

دلیل محدودیتی که در اردیبهشت ماه برای اسنپ در بابل و قائم شهر ایجاد شد، مجوز ذکر شده بود. اما اکنون هزارجریبی خبر می‌دهد که با وجود موافقت دادستان بابل و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بابل برای ادامه فعالیت اسنپ، این تجمع صورت گرفته و یک کلانتری نیز نیروهای اسنپ را بازداشت کرده است: «به گفته رییس کلانتری ۱۳ بابل، اینجا حوزه استحفاظی ایشان است و اوست که می‌گوید چه چیزی غلط و چه چیزی درست است. او می‌گوید حکم باید مستند باشد و موافقت کلامی و تلفنی را قبول نمی‌کند. کلانتری بدون منطق خاصی بیان می‌کند که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنیم. این در حالیست که ما با مجوزی که داریم مشغول فعالیت در شهرهای بزرگ ایران هستیم و سازمان‌های دیگر خود را درگیر این موضوع نمی‌کنند. اما در شهرهای کوچک روابط نزدیک میان افراد کلیدی، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.»

اسنپ پروانه کسب‌وکار خود را از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌ است و بر اساس همین مجوز، فعالیتش در همه شهرها و مراکز استان‌ها بلامانع است. «رضا الفت نسب»، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، پیش از این در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بود که بحث رقابت بین بخش سنتی و آنلاین از بین رفته و حالا مقاومت در برابر استارت‌آپ‌هایی که در حال ارائه خدماتشان در سطح کشور هستند از سوی دستگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند:

«متاسفانه ما از این ناحیه در حال ضربه خوردن هستیم و بر اساس آنچه می‌شنویم، در هر شهری که اقدام به تاسیس تاکسی آنلاین کنید، باید مجوز جداگانه بگیرید. بر فرض ما بیشتر از هزار شهر داریم و حالا به عقیده این سازمان‌ها، باید به همان تعداد مجوز گرفته شود. هر شهر هم قانون خودش را دارد و باید دید شورای شهر چه تصویب کرده و چه سهمی از استارتاپ می‌خواهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز