محمد حقانی تاکید کرد؛
افتتاح نمایشی خط ۷ مترو آدرس غلط دادن قالیباف به مردم
یک عضو اصلاحطلب شورای شهر گفت: متاسفانه فرهنگی در مسئولان ما نهادینه شده که در اواخر کار خود اصرار دارند پروژههایی را کلنگ بزنند که بعضا ناقص و غیرقابل بهرهبرداری است و مشکلاتش را برای مسئول بعدی باقی بگذارند، در خصوص خط هفت مترو، شهرداری باید صریح بگوید که این خط چه باری از دوش ترافیک تهران برمیدارد. این نوع افتتاحها آدرس غلط دادن به مردم است.
محمد حقانی، با تاکید بر اینکه افتتاح خط هفت مترو در حالی که هنوز قابل بهرهبرداری نیست آدرس غلط دادن به مردم است گفت: متاسفانه فرهنگی در مسئولان ما نهادینه شده که در اواخر کار خود اصرار دارند پروژههایی را کلنگ بزنند و افتتاح کند که بعضا ناقص و غیرقابل بهرهبرداری است و مشکلاتش را برای مسئول بعدی باقی بگذارند.
او بیان کرد: قرار بر این بوده که خط هفت مترو در سال 93 افتتاح شود اما حالا پس از 27ماه تاخیر در سال 96 آن هم به صورت ناتمام افتتاح شده است. وقتی برای یک طرح زمانبندی مشخص میشود نباید زمانبندی آن تغیبر کند یا وقتی هزینه یک پروژه برآورد میشود نباید آن را به دو برابر، سه برابر هزینه به اتمام رساند. این کارها غیرحرفهای است. شهرداری که دستش به طور مستقیم در جیب مردم است، باید اطلاعات شفاف، معلوم و مشخصی در اختیار مردم قرار دهد.
حقانی افزود: سه قطار در این خط کار میکند، آیا این تعداد قطار کافی است یا اینکه فقط قرار بر این بوده که این پروژه افتتاح شود. این خط در مسیر پرتقاضایی قرار گرفته است، این تعداد قطار چطور میتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد آن هم در حالی که این خط روزانه سه ساعت یعنی از ساعت 10 صبح تا ساعت یک بعد از ظهر کار میکند.
این عضو شورای شهر اظهار داشت: باید به مردم اطلاعات داد و گفت خط راهاندازی شده چه مشکلاتی دارد، چه تعداد از مسافر را قرار است جابهجا کند، چند ایستگاه دارد، چه زمانی افتتاح میشود، اینکه بیاییم اطلاعات فنی و مهندسی بدهیم، خب به مردم چه ارتباطی دارد، اینها پاسخ مردم نمیشود، شهرداری صریح بگوید که این افتتاح چه باری از دوش ترافیک تهران بر میدارد. این نوع افتتاح آدرس غلط دادن به مردم است.
حقانی در پایان در خصوص تبعات این آدرس غلط دادن قالیباف به مردم گفت: این عوامفریبیها و آدرس غلط دادنها مردم را بیاعتماد میکند. مردمی را که هر کاری کردهاند تا این انقلاب و نظام حفظ شود، نباید بیاعتماد کرد. مردم میفهمند، نمیشود بااعتمادشان بازی کرد، نمیشود یک خط را افتتاح کنند و بعد ببینیم ته کار هیچ چیزی وجود ندارد. مسئولان باید اطلاعاتی را به مردم بدهند که به دردشان بخورد. گزارشهای فنی برای خود شهرداری و شورای شهر خوب است ولی مردم باید متقاعد شوند که این 22کیلومتر که بعد از سه سال افتتاح شده است، چه نقشی میتواند در زیرساختهای حملونقل عمومی شهر تهران داشته باشد.
منبع: رویداد24