خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان :

هزار و 801 نفر از روستاییان همدان از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شدند

کد خبر : ۳۹۴۳۱۶

به گزارش ایلنا به نقل از کاروکارگر  مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در 6 ماه نخست امسال به هزار و 801 نفر از متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در روستاهای همدان مهارت ارائه شده است.

علیرضا مهرابی اظهار داشت: به منظور تحقق عدالت اجتماعی و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی آموزش‌های فنی وحرفه‌ایی به روستاییان ارائه می‌شود.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: اجرای این دوره‌ها باهدف اشتغال در روستاها، ارتقاء مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام گرفته است.

 وی به برخی از مهارت‌های ارائه شده اشاره و بیان کرد: پرورش‌دهنده زنبور عسل، کشت‌کار سیب زمینی، پرورش گوسفند، تعمیر کار موتور تراکتور و تیلر، تولید کننده سبد در منزل، منبت کار درجه دو، کارور نصاب سیستم‌های آبیاری باران برخی از مهارت‌های آموزش داده شده است.

 مهرابی عنوان کرد: ناظر مزارع گندم، پرورش قارچ، پرورش دهنده بلدرچین، راسته دوز، سری‌دوز حرفه‌ای، کارآفرینی، رایانه کار ICDL درجه 1، کارگر عمومی برق کار ساختمان و غیره از دیگر مهارت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال‌ 94 بیش از 333هزار نفر ساعت به روستاییان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: از کل تعداد مهارت‌آموزان در شش ماهه نخست امسال 407 نفر مرد و مابقی را بانوان تشکیل داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز