خبرگزاری کار ایران

دلیل گرایش شدید مردان به لوازم آرایشی چیست؟

خانم‌ها لطفا کنار بروید!

خانم‌ها لطفا کنار بروید! در کره جنوبی این مردان هستند که هدف اصلی تولیدکنندگان لوازم آرایشی قرار دارند. دلیل این پدیده اجتماعی عجیب چیست؟

به گزارش ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران ، همواره تقابل بین مردانگی و جنسیت در کشور‌ها وجود داشته است. در کره جنوبی اما مردان مبالغ هنگفتی را صرف خرید محصولات آرایشی می‌کنند تا از این طریق بتوانند از پوست و ظاهر خود بهتر محافظت کنند. 

بر اساس این گزارش؛ مردان کره جنوبی دارای بیشترین سرانه مصرفی خرید لوازم آرایشی محافظت از پوست هستند. این میزان برای کره جنوبی، چهار برابر سرانه مصرفی مردان دانمارکی است. دانمارک پس از کره جنوبی در رده دوم قرار دارد. این صنعت در حال رشد بیش از یک میلیارد دلار برای کره جنوبی ارزش داشته و بر اساس پیش‌بینی‌ها در پنج سال آینده تا حدود ۵۰ برابر رشد خواهد کرد. 

مردان کره‌ای علاوه بر افترشیو و لوسیون، خواهان ماسک‌ها و محصولات ضد پیری هم هستند. 

الکس تائک گوانگ لی، تحلیلگر فرهنگی دانشگاه کیونگهی، دلیل گرایش شدید آقایان به استفاده از لوازم آرایشی را این‌طور بیان می‌کند: «ظاهر در کره جنوبی یعنی همه چیز.» 

او در ادامه صحبت‌های گفت: «در کره جنوبی ما ضرب المثلی داریم: اگر می‌خواهی محصولی را بخری، آن موردی را بخر که ظاهر زیباتری دارد.» 

به گفته او، این باور در جامعهٔ رقابتی کره جنوبی حتی بر روی مردم نیز دیده می‌شود. برای نمونه، زمانی که کارفرمایان کره‌ای می‌خواهند شخصی را گزینش کنند، اشخاص متعددی با مدارک دانشگاهی معتبر و توانایی‌های یکسان درخواست می‌دهند. اما چیزی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند ظاهر آن‌ها است. 

او در توضیح این رفتار چنین می‌گوید: «اگر قرار است حقوق بالاتری بگیری، باید بر روی سرمایه انسانی خود تلاش کنی.» 

کریس هونگ، مدیر تجاری موفق کره‌ای، از مشتریان پر و پا قرص این صنعت نوپا در کره است. او سالی دو بار بوتاکس تزریق می‌کند و همچنین از لیزر درمانی نیز استفاده می‌کند. 

هونگ اعتراف می‌کند که زمان و پول زیادی را خرج لوازم آرایشی می‌کند. او می‌گوید که حتی بیش از همسرش برای این کار هزینه می‌کند و حتی از تصمیم خودش راضی است. 

دو برند معتبر بین‌المللیِ «لب سیریز» و «بایودرم» از جمله برندهای مشهور لوازم آرایشی هستند. با این حال می‌نجی کیم، تحلیلگر یورو مانیتور، می‌گوید که شرکت‌های محلیِ کره‌ای به شدت برای جذب مشتریان مرد کره‌ای با هم رقابت می‌کنند. 

کیم می‌گوید: «تقریبا تمام شرکت‌‎های تولیدکننده لوازم آرایشی کره جنوبی خط تولید لوازم آرایشی مردانه را راه انداخته‌اند.» او در این بین به موفقیت شرکت‌های محلی کره‌ای نظیر «آمور پاسیفیک، ال. جی. هاوس هُلد و هاوس کِر» اشاره کرد. 

شرکت آمور پاسیفیک حتی خط تولید محصولات آرایشی برای مقاصد نظامی را نیز راه اندازی کرده است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به استتار طبیعی، خنک سازیِ پس از تمرین و ماسک‌های سفید کننده اشاره کرد. طبق ادعای این شرکت، حدود ۷۰ درصد نظامیان مرد کره جنوبی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. 

این شرکت توسط یک پست الکترونیکی ارسالی توضیح می‌دهد: «با انجام فعالیت نظامی، درخواست مردان بیشتر می‌شود. زیرا آنها به محافظت از پوست در برابر آفتاب اهمیت می‌دهند.»

کد خبر : ۳۱۰۹۱۹