خبرگزاری کار ایران

ربات ورزشکار چینی رکورد پرش طول را شکست

ربات ورزشکار چینی رکورد پرش طول را شکست
کد خبر : ۱۵۴۶۰۵۰

ربات انسان نمای G1 شرکت «یونی‌تیری»(Unitree) با به نمایش گذاشتن قابلیت‌های پیشرفته رباتیک خود در زمینه چابکی و عملکرد، رکورد جدیدی را در پرش طول ایستاده به ثبت رسانده است.

در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، ربات انسان‌ نمای G1 در حال پرش طول ۴.۶ فوتی(۱.۴ متری) با اتصالات پیشرفته‌اش دیده می‌شود که ۲۳ تا ۴۳ درجه آزادی و حداکثر گشتاور ۱۲۰ نیوتن متر تولید می‌کنند. این ویدیو همچنین برخی از قابلیت‌های جدید سگ رباتیک Go2 محبوب این شرکت را نمایش می‌دهد.

بر اساس ویدئویی که این شرکت در یوتیوب منتشر کرده است، ربات G1 می‌تواند یک پرش طول ایستاده تا ۱.۴ متر انجام دهد که احتمالا بلندترین پرشی است که تاکنون توسط یک ربات انسان‌نما در با قد ۱.۳۲ متر ثبت شده است.

در ماه مارس، ربات انسان‌نمای H1 V3.0 Evolution رکورد جهانی گینس را به عنوان سریعترین ربات انسان‌نما با اندازه کامل شکست. البته چندی پیش ربان دیگری به نام استار ۱ به رکورد آن دست یافت و رکورد جدیدی ثبت کرد. آخرین پیشرفت‌های این شرکت به ربات انسان‌نمای آنها اجازه می‌دهد تا با سرعت ۷.۳۸ مایل در ساعت(۱۱.۸ کیلومتر بر ساعت) روی زمینی هموار بدود.

قابلیت‌های همه کاره

شرکت یونی‌تیری، یک شرکت در حال رشد در بازار ربات‌های انسان‌نما است و مدل ۱۶۰۰۰ دلاری G1 آن پیشرفت‌های چشمگیری دارد.

رقیب اصلی یونی‌تیری یعنی تسلا، قصد دارد پس از شروع تولید انبوه، قیمت ربات انسان‌نمای اُپتیموس(Optimus) خود را به حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار کاهش دهد.

یونی‌تیری که قبلا بر روی همراهان رباتیک چهار پا مانند Go2 و B2 تمرکز داشت، مسیر خود را در دسامبر سال گذشته تغییر داد تا اولین ربات انسان‌نمای دوپا را معرفی کند. G1 در رقابت با رهبران صنعت مانند تسلا و بوستون داینامیکس، به دلیل عملکرد چشمگیر و مقرون به صرفه بودن به سرعت توجه را به خود جلب کرده است.

G1 که در ابتدا به عنوان یک نمونه اولیه ۹۰ هزار دلاری عرضه شد، به یک نسخه پیشرفته‌تر و آماده برای تولید تبدیل شده است. مهندسان از زمان رونمایی آن در ماه مه به شدت کار کرده‌اند و طراحی ربات را برای تولید انبوه بهبود بخشیده‌اند.

سرعت و روان بودن G1 هنگام راه رفتن، دویدن، بالا رفتن از پله‌ها، رقصیدن، بازیابی پس از سقوط و حتی انجام حرکات کششی گرم کردن کاراته فوق‌العاده چشمگیر و سرگرم کننده است. به نظر می‌رسد این ربات سریع و چابک است حتی در زمان پخش ویدئو در لحظه و با سرعت عادی.

G1 بر روی ورزش و سرگرمی تمرکز می‌کند، در حالی که اُپتیموس تسلا وظایف عملی کارخانه و ایمنی را در اولویت قرار می‌دهد و با هدف کارآمدی نسبت به حرکات زرق و برق دار ساخته شده است.

جهش رباتیک

ربات انسان نمای G1 مشخصات چشمگیر خود را با بهبود عملکرد قابل توجه حفظ می‌کند.

G1 با قد ۴.۳۳ فوت(۱.۳۲ متر)، با وزن ۷۷ پوند(۳۵ کیلوگرم)، مجهز به لیدار سه بعدی، دوربین عمق RealSense و آرایه میکروفن حذف کننده نویز بوده و به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد و از طریق یک بلندگوی استریو ۵ واتی بازخورد صوتی را ارائه می‌دهد. طراحی شیک آن شامل کابل کشی داخلی برای جلوگیری از ایجاد مشکل در حین کار است. G1 با باتری ۹۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت آزادسازی سریع، حدود دو ساعت استفاده در هر بار شارژ را ارائه می‌کند، با تعویض سریع باتری که کار طولانی‌تری را ممکن می‌سازد.

مفاصل ربات دارای ۲۳ درجه آزادی هستند که امکان حرکت چابک و سرعت راه رفتن تا ۲ متر بر ثانیه(۴.۵ مایل در ساعت) فراهم می‌کند.

منبع ايسنا
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز