خبرگزاری کار ایران

آسیب هایی که مشق نوشتن نامناسب سر بچه‌ ها می آورد

آسیب هایی که مشق نوشتن نامناسب سر بچه‌ ها می آورد
کد خبر : ۱۵۲۸۸۴۴

کارشناسان تاکید دارند که دانش‌آموزان در خانه باید در شرایط مناسبی تکالیف مدرسه خود را انجام دهند تا دچار آسیب‌های ستون فقرات، ضعف بینایی، کاهش عملکرد مغز و بی‌انگیزگی از تحصیل نشوند.

درست نشستن

کمتر از ۱۰ روز به آغاز سال جدید تحصیلی باقی است و این روزها شاهدیم که والدین به همراه کودکان خود مشغول خرید کیف و کوله پشتی و کفش و نوشت‌افزار و ... هستند.

تا چند روز دیگر تحصیل و یادگیری و مشق نوشتن‌های بچه‌ها شروع می‌شود و لازم است که والدین تا جایی که می‌توانند، امکانات لازم را در خانه فراهم کنند و نکات لازم در مورد تامین سلامت کودکان را نیز به آنها آموزش دهند. یکی از این نکات مهم آموزشی، نحوه صحیح نشستن برای انجام تکالیف در خانه و نور مناسب اتاق است. در غیر این صورت آسیب‌های متعددی از آسیب ستون فقرات گرفته تا ضعیف شدید بینایی در کمین کودک خواهد بود.

چند توصیه کاربردی و مهم

در این گزارش چند نکته و توصیه کاربردی درباره نحوه صحیح انجام تکالیف مدرسه در منزل را با هم مرور می‌کنیم و سعی می‌کنیم در زمان بازگشایی مدرسه، همه آنها را درمورد کودکان دانش‌آموز خود رعایت کنیم.

۱. نحوه صحیح نشستن

دانش‌آموزان باید با پشت صاف بنشینند و از خم شدن زیاد به سمت میز خودداری کنند. این کار به جلوگیری از فشار به ستون فقرات کمک می‌کند.

فاصله بدن از میز باید حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر باشد. به طوری که دانش‌آموز به راحتی به کتاب‌ها و وسایلش دسترسی داشته باشد.

پاها باید به طور کامل روی زمین قرار گیرند. اگر ارتفاع صندلی برای کودک زیاد است، استفاده از زیرپایی می‌تواند مفید و کمک‌کننده باشد.

زانوها و آرنج‌ها باید در زاویه ۹۰ درجه باشند. بازوها به آرامی روی میز قرار بگیرند و شانه‌ها راحت باشند.

۲. نور اتاق

بهتر است کودکان برای انجام تکالیف مدرسه از نور طبیعی استفاده کنند. میز تحریر هم بهتر است نزدیک پنجره باشد تا نور روز به خوبی به آن برسد. درضمن اجازه ندهید کودک هرجا دلش خواست، تکالیفش را انجام دهد. تکالیف باید و باید در شرایط مناسب انجام شود تا فرزندتان سلامت بماند.

اگر نور اتاق کافی نیست، حتما باید از چراغ مطالعه مناسب استفاده ‌شود. چراغ مطالعه برای راست‌دست‌ها باید در سمت چپ و برای چپ‌دست‌ها در سمت راست قرار گیرد تا روی صفحه کار سایه نیفتد. نور چراغ‌ها - چه مطالعه و چه لامپ باید به اندازه کافی قوی باشد تا از خستگی چشم جلوگیری کند، اما نه آن‌قدر شدید که چشم‌ها را اذیت کند.

۳. صندلی و میز مناسب

میز باید با توجه به قد دانش‌آموز خریداری شود و باید به اندازه‌ای باشد که دانش‌آموز بدون خم شدن روی آن کار کند. صندلی هم باید قابل تنظیم باشد تا کف پاها به راحتی روی زمین قرار گیرند.

صندلی باید دارای پشتی مناسب باشد که دانش‌آموز پشت و کمرش را به آن تکیه دهد. این امر از فشار به کمر جلوگیری می‌کند. صندلی‌های چرخدار می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا به راحتی موقعیت خود را تغییر دهند و تحرک بیشتری داشته باشند، اما باید اطمینان پیدا کرد که ارتفاع مناسبی دارند و قابل تنظیم هم هستند.

۴. زمانی برای استراحت

دانش‌آموزان باید هر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوند و کمی قدم بزنند یا حرکات کششی انجام دهند تا از خستگی بدن و فشار زیاد بر ستون فقرات جلوگیری کنند.

 

منبع همشهری‌آنلاین
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز