خبرگزاری کار ایران

۶ موردی که چرخه خواب شما را مختل کند

۶ موردی که چرخه خواب شما را مختل کند
کد خبر : ۱۵۲۷۳۵۳

ملافه تولیدشده از مواد مصنوعی

ملافه‌های ساخته‌شده از مواد طبیعی خنک‌تر هستند و تنفس آسانتری را در شب برای فرد فراهم می‌کنند. همچنین این نوع ملافه، رطوبت را بهتر جذب می‌کند. برعکس، ملافه تولیدشده از مواد مصنوعی مثل پلاستیک، گرما را به دام می‌اندازد و ممکن است باعث تعریق شبانه شود. به همین دلیل، شما تمام شب در حال غلت خوردن وچرخیدن در رختخواب خواهید بود. حتی ممکن است این نوع ملافه‌ها باعث خارش و حساسیت‌ نیز شود.

اسانس‌های طبیعی

اگرچه برخی از اسانس‌ها مانند اسطوخودوس به ما کمک می‌کنند تا آرام شویم، اما بسیاری از آنها برعکس عمل می‌کنند. مثلاً اسانس مرکبات می توانند شما را بیدار نگه دارند. علاوه بر این، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اسانس‌ها را مستقیماً روی بالش خود می‌پاشید، به یاد داشته باشید که برخی از اسانس‌ها می‌توانند باعث واکنش شیمیایی شوند. هورمون‌های شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین گاهی چرخه خواب شما به علت عدم تعادل هورمونی مختل می‌شود.

مشکلات تیروئید

کسانی که مشکلات تیروئید دارند، از آپنه خواب رنج می‌برند. آپنه یا وقفه‌ی تنفسی خواب به شرایطی گفته می‌شود که فرد در هنگام خواب دچار وقفه تنفسی می‌شود. این مورد باعث بیداری‌های مکرر می‌شود. بنابراین پس از بیدار شدن، ممکن است به جای انرژی، احساس خستگی کنید.

کمبود منیزیم

منیزیم یک عنصر ضروری است که بر خواب شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. اگر بدن شما فاقد این ماده مغذی باشد، ممکن است برای شما دشوار باشد که آرام بخوابید . علاوه بر این، انقباض عضلانی یا سندرم پای بی قرار نیز به دلیل سطوح پایین منیزیم ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که اغلب از مکمل‌ها برای درمان بی خوابی استفاده می‌شود.

گیاهان

هنگام قرار دادن گیاهان در اتاق خواب خود باید مراقب باشید. برخی از گیاهان خانگی می‌توانند برای انسان سمی باشند. اگر از آسم رنج می‌برید، برخی از گیاهان ممکن است باعث ایجاد بازگشت این بیماری شوند زیرا به آنها حساسیت دارید. علاوه بر این، کپک یا سایر باکتری‌های موجود در خاک می‌تواند باعث آسیب شوند و در نتیجه کیفیت خواب شما را بدتر کنند.

سندرم پای بیقرار

سندرم پای بیقرار از عوامل مختل کننده چرخه خواب است

این سندرم معمولاً با تمایل به حرکت اندام به دلیل احساسات ناخوشایند در پاها مشخص می‌شود. بنابراین شما مجبورید از خواب بیدار شوید تا سوزن سوزن شدن یا احساس سوزش در پاها را متوقف کنید. شدت این سندروم در افراد مختلف، متفاوت و در افراد پنجاه ساله شایع‌تر است. این سندرم می‌تواند علت اختلال خواب یا یکی از عوارض جانبی آن باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز