خبرگزاری کار ایران

در پی انتصاب رئیس سازمان محیط‌زیست صورت گرفت؛

تقدیر و تشکر کمیته محیط زیست شورای راهبری از رئیس جمهور

تقدیر و تشکر کمیته محیط زیست شورای راهبری از رئیس جمهور
کد خبر : ۱۵۲۱۷۹۶

کمیته محیط زیست شورای راهبری از رئیس جمهور ، رئیس کارگروه اجتماعی و رئیس شورای راهبری با ارسال نامه‌ای برای پایبندی به نظرات تخصصی در انتخاب رئیس سازمان محیط زیست تقریر و تشکر کردند.

به گزارش ایلنا در متن این نامه آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و احترام

سرزمین ایران در دهه‌های گذشته همواره قربانی تفکر توسعهء ناهمگون و ناپایدار و بهره‌برداری بی‌رویه از مواهب طبیعت بوده است. این رویکرد نادرست، امروز ایران عزیز ما را در بحرانی قرار داده است که نیازمند تحول ریشه‌ای در دیدگاه توسعه و بهره‌برداری از محیط زیست و منابع طبیعی است. 

در این شرایط  دشوار، دولت جنابعالی امید تازه‌ای را در دل  دغدغه‌مندان محیط زیست ایجاد کرد. چرا که رویکرد پیشین و کنونی جنابعالی  به حوزه محیط زیست نشان از آن دارد که در دولت جدید می‌توان امیدوار به تغییر بود.

در چارچوب فرایند تشکیل کمیته‌های چندگانه برای مشورت در خصوص تعیین کابینه، کمیته تخصصی پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسات متعدد مشورتی نظرات گروه‌های بسیاری را اعم از دانشگاهیان، سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست، اهالی رسانه، انجمن‌های علمی، پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست و فعالان بخش خصوصی گردآوری کرده و بر اساس آن شاخص‌های ویژه‌ای تعیین نموده که در کنار شاخص‌های اعلامی شورای راهبری، در سه مرحله سوابق و عملکرد پنجاه و هفت نفر داوطلب ریاست سازمان را مورد ارزیابی و نمره‌دهی قرار داده و برنامه‌های گزینه‌های نهایی را در جلسات حضوری استماع کرده است. خروجی این جلسات معرفی پنج نفر به شورای راهبری بود که در این میان خانم دکتر شینا انصاری به کسب بالاترین امتیاز نائل آمدند.

احترام جنابعالی به فرایند طی شده و نظر تخصصی کمیته پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و انتخاب سرکار خانم دکتر شینا انصاری برای این مسئولیت خطیر، امیدها را برای تغییر ریل توسعه در ایران دوچندان کرد. از این‌رو مراتب سپاس خود را از این اقدام خردمندانه و متعهدانه جنابعالی اعلام می‌داریم.

در این راستا باید از همراهی ستودنی جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف در کسوت رئیس شورای راهبری و جناب آقای دکتر علی ربیعی رئیس کارگروه اجتماعی شورا در  پیمودن مسیر اعتماد به جامعه مدنی، دانشگاهیان، نخبگان، بخش خصوصی و اقوام گوناگون کشور تقدیر و سپاسگزاری کنیم.

امروز سرآغازی است بر مسیر دشوار حفاظت از محیط زیست. پیش‌برد توسعه پایدار نیازمند نقش‌آفرینی همه گروه‌ها، دستگاه‌ها، نهادهای گوناگون و کنشگران تا پای جان برای ایران است.

مطالبه ما از رئیس جمهور محترم استقرار گفتمان محیط زیستی دولت چهاردهم در ایران و جهان، بسیج کردن همه ارکان دولت در مسیر توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، فراهم کردن زمینه مشارکت و آموزش عموم مردم، حذف نگاه امنیتی به محیط زیست، اهتمام ویژه به حل ابرچالش‌های محیط زیست، اتخاذ راهبردهای پایدار برای رفع ناترازی‌های گوناگون و افزایش تاب آوری و پایداری سرزمین است. 

به امید آن‌که صدای خاموش محیط زیست در عرصه حکمرانی شنیده شده و عرصه‌های مختلف سیاست‌گذاری در کشور با تکیه به الزامات محیط زیستی پیش برده شوند.

از خداوند متعال برای جنابعالی توفیق روزافزون در خدمت به ایران خواستاریم.

اعضای کمیته محیط زیست شورای راهبری

۳ شهریور ۱۴۰۳

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز