خبرگزاری کار ایران

عمل به وعده

عمل به وعده
کد خبر : ۱۵۱۳۱۵۵

کاش به نقطه ای برسیم که هر فرد وگروه و جریان و مسئول، هر وعده ای به مردم می دهد، تحقق آن را تضمین و مردم هم چنان آسوده خاطر شوند که، این وعده داده شده محقق خواهد شد و زندگی خود را براساس وعده داده شده، تنظیم نمایند.

امروز در خبرها آمده بود ، رئیس‌جمهور محترم جناب دکتر پزشکیان،  اعضای ستاد اربعین را برای تشکیل جلسه دعوت بعمل آورده است ، در این جلسه هریک از مسولان  امر گزارشی از اقدامات انجام شده و آنچه می خواهند  در مراسم اربعین امسال در خدمت زایران اربعین انجام دهند را ارایه دادند،  رییس جمهور پس از استماع گزارش ها ، بدون اینکه وعده خاصی بدهد ، یا دستور ما لا یطاق صادر نماید  و همه دست اندر کاران را به خط کرده  که  حتما بایستی چنین و چنان کنید ، به یک نکته مهم اشاره کرد که تمام نکته ها در آن نهفته است،  ‌ این نکته  مهم این بود:  "وعده هایی که داده و می دهید  عمل کنید" . 

نکته ای که تا کنون کمتر به آن توجه شده و متاسفانه به آن بها داده نشده است ، نه رسانه‌ها به صورت مرتب بدان پرداخته اند و نه از  مسؤلان بالاتر ،  پاسخ خواسته اند  ، که  مسو لان تاکنون چه وعده  هایی داده اند و چگونه عمل کرده اند،  نکته ای که تا کنون مغفول مانده است ‌.

اگر در ابتدای کار دولت چهاردهم یک برنامه به تصویب دولت رسیده و  همگان از آن مطلع شوند  که در نظام جمهوری اسلامی هر مسئولی،  چنانچه وعده ای داد ، زمان تحقق آن را اعلام و در موعد مقرر،  مسولان گزارش  تحقق آن را رسما اعلام ، به صورتی که مردم و ذینفعان اجرای آنرا شاهد باشند  و رسانه ها هم  انجام آن را به اطلاع عموم برسانند .

اگر چنین امری محقق شود و چنین مصوبه ای از هیات وزیران صادر گردد و دستگاههای نظارتی سررسید وعده‌های ‌داده شده را به موقع بازخواست نمایند  ، جامعه دارای  مسولانی خواهد  بود ،  صادق ، خدمتگزار و خادم و شفاف ، چنانچه خدای ناخواسته مسؤلی به وعده‌های داده شده عمل نکرد ، از رییس جمهور محترم ، تا دستگاههای نظارتی اورا بازخواست کرده ، دلیل عدم  تعهد را بررسی و چنانچه کوتاهی صورت گرفته باشد ، به جرم عدم اجرای تعهد ، از مسؤلیت عزل گردد،  تا درس عبرتی باشد برای مسئولانی که صرفا در روی کاغذ تصمیم می گیرند و کسی جرات بازخواست آنرا نداشته است . 

این امر تا کنون درنظام  جمهوری اسلامی به دقت اجرا نشده و وعده های به زمین مانده به حدی است که در روی کاغذ همه جا گل و بلبل است و در عمل سفره ها خالی است.

همچنین وعده های انتخاباتی هم بایستی به ابن مصوبه متصل شود، چگونه است مسولان محترم نظام که به دلیل داشتن مسؤلیت های پی درپی  ، از سوی شورای محترم  نگهبان قانون اساسی ،  به عنوان رجل سیاسی،  کاندیدای ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفته اند و پس از انتخابات هم در سمت خویش به کار خود ادامه می دهند ، بایستی پاسخ دهند که وعده‌هایی که در دوران انتخابات  به مردم داده اند،   اگر قابل اجرا است و صادقانه گفته شده است ، مقدمات اجرای آن را با دولت مستقر فراهم آورند و اگر  امکان اجرا نداشته و موجب وهم نظام و نادیده گرفتن شخصیت مردم تشخیص داده شد ، دست اندرکاران قضایی  و دادستان محترم که موظف به گرفتن حق مردم است ، ورود پیدا  کرده و به وعده های غیرممکن که صرفا برای اخذ رای بوده است ، از گوینده بازخواست نمایند.

از سوی دیگر  بازرسی کل کشور موظف شود به وعده‌ هایی  که رییس جمهور مستقر در انتخابات داده ، ورود پیدا کرده و آنچه تحقق پیدا نمی‌کند را،  بازخواست نماید ‌.

کاش به نقطه ای برسیم که هر فرد وگروه و جریان  و مسئول هر وعده ای به مردم می‌دهد،  تحقق آن را تضمین و مردم هم چنان آسوده خاطر شوند که،  این وعده داده شده محقق خواهد شد و زندگی خود را  براساس وعده داده شده، تنظیم نمایند.

به امید  آن روز

علی متقیان

عضو هیات علمی دانشگاه علم وفرهنگ

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز