خبرگزاری کار ایران

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۱۸

با وجود این که «سه‌راهی» از جمله مهم‌ترین آیتم‌های مورد نیاز در هر خانه‌ای به شمار می‌روند، برخی وسایل منزل هرگز نباید به سه‌راهی برق متصل شوند.

سه‌راهی‌ها از جمله مهم‌ترین ملزومات هر خانه‌ای به شمار می‌روند که تقریبا در تمامی منازل حضور دارند. این دستگاه‌ها امکان استفاده از دستگاه‌های الکتریکی که کابل نسبتا کوتاهی دارند را فراهم کرده و در بسیاری شرایط گره‌گشا ظاهر می‌شوند. در عین استفاده از سه‌راهی‌ها قوانینی دارد و نمی‌توان برخی از وسایل منزل را به آن متصل کرد. به‌عنوان مثال دستگاه‌هایی که مصرف انرژی بالایی دارد به‌طور کلی نباید به سه‌راهی‌ها وصل شوند؛ چراکه تامین توان بالای آن‌ها از عهده سه‌راهی خارج بوده و در نتیحه استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن دستگاه و سه‌راهی یا حتی بدتر، آتش‌سوزی شود!

زمانی که یک وسیله برقی پرمصرف را به سه‌راهی متصل می‌کنید، در ابتدا میزان مقاومت الکتریکی بسیار پایین است. با این وجود با طولانی‌تر شدن سیم سه‌راهی میزان مقاومت هم افزایش پیدا می‌کند و به همین نسبت میزان ولتاژ دریافتی دستگاه کاهش خواهد یافت. زمانی که ولتاژ دریافتی پایین باشد، دستگاه برای تامین انرژی مورد نظر نیازمند کشیدن جریان بیشتری خواهد بود. در این صورت اگر سه‌راهی توانایی انتقال این میزان جریان را نداشته باشد، احتمال داغ کردن و در نهایت آتش گرفتن آن بسیار بالاتر خواهد رفت.

بنابراین اتصال برخی وسایل برقی به سه‌راهی چندان ایده مناسبی نیست و به همین دلیل توصیه می‌شود تعدادی از وسایل منزل را صرف در کنار پریزها قرار داده و مستقیما به برق وصل کنید. در ادامه به پنج مورد از این دستگاه‌های برقی منزل که هرگز نباید به سه راهی متصل شوند اشاره خواهیم کرد.

بخاری برقی

بخاری‌های برقی از جمله کلیشه‌ای‌ترین دستگاه‌هایی هستند که هرگز نباید به به سه‌راهی متصل کنید. این مساله احتمالا تا کنون بارها به شما گوشزد شده و به چندین دلیل می‌تواند خطرات فراوانی را متوجه شما کند. نخست آن‌که مصرف برق این دستگاه به‌طور واضحی بالاست و به همین دلیل اتصال آن به سه‌راهی می‌تواند به‌راحتی منجر به داغ کردن آن شود. این اتفاق در کنار داغ شدن محیط مجاور بخاری برقی به دلیل حرارت تولید شده توسط آن می‌تواند خیلی سریع مقدمات آتش‌سوزی منزل را فراهم کند!

 

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

به همین دلیل توصیه می‌شود تا جای ممکن بخاری‌های برقی را به‌طور مستقیم به پریز متصل کنید. از طرف دیگر، خرید بخاری‌های برقی جدیدتر که مصرف انرژی پایین‌تری دارند نیز می‌تواند راهکار کلیدی مهم دیگری برای جلوگیری از بروز سانحه باشد.

مایکروفر

مایکروفر نیز از جمله دیگر وسایل منزل به شمار می‌رود که به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. بنابراین زمانی که آن را به سه‌راهی متصل می‌کنید، نه تنها ممکن است باعث داغ کردن سه‌راهی و احتمال آتش‌سوزی می‌شوید، بلکه دریافت توان پایدار توسط دستگاه را نیز مختل کرده و ممکن است به عملکرد آن خدشه وارد کنید!

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

بسیاری افراد تا کنون سعی کرده‌اند عملکرد مایکروفر زمانی که مستقیما به برق متصل می‌شود را با زمانی که به سه‌راهی وصل است مقایسه کنند. در این خصوص اکثر کاربران از عملکرد بسیار بهتر و پخت باکیفیت‌تر و سریع‌تر دستگاه زمان اتصال مستقیم به برق خبر داده‌اند. بنابراین سعی کنید چینش آشپزخانه منزل خود را طوری انجام دهید که مایکروفر مستقیما کنار پریز برقی تعبیه شود.

یخچال

وسایل بزرگ‌تر منزل مثل یخچال یا فریزر باید همواره به منبع پایدار جریان الکتریسیته دسترسی داشته باشند و این اتفاق تنها با اتصال آن‌ها به پریز برق به‌طور مستقیم رخ خواهد داد. در این خصوص باید دقت کرد که حتی بهترین و باکیفیت‌ترین سه‌راهی‌های موجود در بازار نیز به نوبه خود باعث کاهش ولتاژ و نوسان جریان برق خواهند شد و این مساله تاثیر بسزایی روی عملکرد این دستگاه‌های برقی خواهد گذاشت. تاثیر این افت ولتاژ می‌تواند به‌حدی باشد که عملکرد دستگاه را به‌طور کامل مختل نماید!

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

بنابراین یخچال و فریزر نیز از جمله وسایل منزل هستند که هرگز نباید به سه‌راهی برق متصل شوند. با این وجود اگر ناچار به استفاده از سه‌راهی هستید مطمئن شوید که مدلی با توانایی تحمل جریان و توان بالاتر از مقدار اسمی یخچالتان را خریداری می‌کنید که کمترین تاثیر را روی وسیله برقی‌تان داشته باشد.

ماشین لباسشویی

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

ماشین لباسشویی و خشک‌کن برقی نیز از جمله وسایل برقی بزرگ و پرمصرفی هستند که باید مستقیما به پریز وصل شوند. همانند سایر موارد مورد اشاره در این لیست، ماشین لباسشویی نیز به منبع پایدار برق نیاز داشته و اجزای مکانیکی و الکتریکی بسیار زیادی دارد. به همین جهت ریسک متصل کردن لباسشویی به سه‌راهی بسیار بالاست؛ چراکه برخی از اجزای دستگاه ممکن است در اثر دریافت ولتاژ پایین از کار بیفتند و فعالیت مناسبی نداشته باشند. در این شرایط معمولا گارانتی نیز دستگاه را از شما قبول نخواهد کرد!

کولر گازی

حتما طی بحث‌های چند هفته اخیر پیرامون قبض برق‌های میلیونی صاحبان کولر گازی متوجه شده‌اید که این دستگاه‌ها از جمله پرمصرف‌ترین وسایل منزل به شمار می‌روند. در این زمینه کولرهای گازی سیار و مدل‌هایی که جلوی پنجره نصب می‌شوند، بسته به حجمشان مصرف برق فوق‌العاده بالایی دارند. به همین جهت اتصال کولر گازی به سه‌راهی برق می‌تواند خطر آتش‌سوزی را به‌طور قابل توجهی افزایش داده و حتی از آن بدتر، توان پایین انتقال جریان سه‌راهی‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن جدی موتور دستگاه شود! بر همین اساس هرگز کولر گازی خود را به سه‌راهی متصل نکنید و در عوض سعی کنید آن را در محلی از منزل قرار دهید که مستقیما به پریز برق دسترسی داشته باشد.

این وسایل منزل را هرگز به سه‌راهی برق متصل نکنید

همان‌طور که مشاهده فرمودید، وسایل پرمصرف منزل هرگز نباید به سه‌راهی برق متصل شوند؛ چراکه این کار هم ریسک آسیب دیدن وسیله برقی را افزایش داده و هم ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری مثل آتش‌سوزی را به همراه داشته باشد. با این وجود در صورتی که چاره‌ای جز استفاده از سه‌راهی ندارید باید مطمئن‌ترین نمونه بازار که ضمن ارائه حداقل افت ولتاژ توان تحمل جریان بالایی را هم داشته باشد خریداری نمایید تا از آسیب دیدن وسایل منزل خود جلوگیری کنید.

منبع گجت نیوز
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز