خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مینی چیزکیک بدون گلوتن کتوژنتیک

طرز تهیه مینی چیزکیک بدون گلوتن کتوژنتیک
کد خبر : ۱۱۸۱۳۳۶

اگر دوستی دارید که مبتلا به دیابت است و در عین حال علاقه‌مند به دسر‌های شیرین و خوشمزه است، نیازی به غصه خوردن نیست. شما می‌توانید خواسته دوست‌تان را برآورده کنید و او را خوشحال کنید.

به گزارش ایلنا، اگر دوستی دارید که مبتلا به دیابت است و در عین حال علاقه‌مند به دسر‌های شیرین و خوشمزه است، نیازی به غصه خوردن نیست. شما می‌توانید خواسته دوست‌تان را برآورده کنید و او را خوشحال کنید. در این دستورالعمل از شکر و آرد خبری نیست. شما یک دستور کتوژنتیک و در عین حال بدون گلوتن خواهید داشت و از این جهت برای افراد مبتلا به سلیاک و یا حساسیت به گلوتن هم بسیار عالی است.

برای درست کردن این مینی چیزکیک از آرد بادام استفاده می‌شود که نسبت به سایر بقیه موادش گرانتر هست، اما ما که قرار نیست کل سال چیزکیک بخوریم پس وقتی که هوس این شیرینی را کردیم و در عین حال نگران قند خون هستیم، خوب است که کمی برای هوس‌هایمان خرج کنیم. البته من توصیه می‌کنم که به جای خرید این آرد خودتان آن را در خانه درست کنید. کار سختی نیست فقط مقداری بادام، غذاساز و یا مخلوط کن و اندکی صرف وقت می‌خواهد. برای شیرین کننده هم می‌توانید از استویا یا زایلیتول استفاده کنید. برای استویا بهتر است از نوعی بخرید که مخصوص شیرینی و کیک است.

مواد لازم

  • کره: ۵۰ گرم
  • آرد بادام: ۱/۲ پیمانه
  • پنیر خامه‌ای: ۴۵۰ گرم
  • شیرین کننده: ۳/۴ پیمانه
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. کره را هم ذوب کنید.

۲. وقتی کره ذوب شده آن را با آرد بادام (پودر بادام) مخلوط کنید. در انتها باید غلظت مناسبی داشته باشد.

۳. مقداری از این مخلوط را در هر کدام از قالب‌های کاپ کیک کاغذی قرار دهید و فشار دهید تا خمیر ته چیزکیک شکل بگیرد.

مینی چیزکیک کاپ کیکی با انواع مختلف برای قلب‌های مهربان

۴. پنیر خامه‌ای، تخم‌مرغ، استویا و وانیل را با همزن برقی بهم بزنید و روی سرعت متوسط قدری بزنید که مخلوط صاف و یکدست شود.

۵. وقتی مواد میانی درست شدند، از این مخلوط داخل قالب‌ها بریزید تا حدی که تقریبا پر شود. آن‌ها را در فر به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه بپزید.

مینی چیزکیک کاپ کیکی با انواع مختلف برای قلب‌های مهربان

۶. روی کابینت بگذارید تا خنک شود سپس به مدت یک شب تا صبح بگذارید تا در یخچال سرد شود.

نکته: این دستورالعمل برای ۱۲ کاپ کیک است و ۱۰۵ کالری برای هر کدام دارد.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز