خبرگزاری کار ایران

در راستای سیاست‌های تشویقی، حمایتی صورت گرفت؛

انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون در زنجان تاسیس شد

در راستای سیاست‌های تشویقی، حمایتی و به منظور توسعه تشکل‌های اقتصادی، هشتمین تشکل اتاق زنجان در قالب انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون به همت اتاق زنجان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، در مجمع عمومی موسسان این انجمن غلامحسین جمیلی رئیس اتاق زنجان ایجاد، تقویت و تثبیت تشکل‌های اقتصادی را از وظایف مهم اتاق‌های بازرگانی دانست و تصریح کرد: ارتقاء جایگاه تشکل‌ها منجر به افزایش قدرت اتاق‌های بازرگانی می‌شود چرا که انجمن‌ها بازوان قدرتمند اتاق‌ها هستند.

وی ضمن اعلام حمایت همه جانبه اتاق زنجان از این انجمن اظهار داشت: رسیدن به اهداف اصل 44 قانون اساسی و قانون بهبود فضای کسب و کار بدون ایجاد و تقویت انجمن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که انجمن در راستای ایفای مسئولیت‌ها و وظایف خود جدیت کافی داشته باشد اتاق زنجان اجازه نخواهد داد به لحاظ محدودیت مالی این انجمن با مشکل مواجه شود.

دبیر کل اتاق زنجان نیز در این نشست تشکیل انجمن‌ها را یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن‌ها می‌تواند در سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها در حوزه کسب و کار نقش مهمی ایفا کند.

امیدی موفقیت و یا عدم پایداری  این تشکل‌ها را منوط به نحوه کارکرد و قدرت اجرائی این تشکل دانست و گفت با انتخاب افراد تاثیر گذارتر بی‌شک خواهید توانست تشکل‌های قوی‌تر و سازمان یافته‌تری را شکل دهیم.

از سوی دیگر در راستای هم‌افزائی و ارتقاء کیفیت و رفع مشکلات صنفی این انجمن می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

کارگرزاده مدیرکل اداره استاندارد استان زنجان نیز ضمن تقدیر از عملکرد اتاق زنجان در خصوص تشکیل و حمایت از انجمن‌ها اظهار داشت بر اساس اصل 44 قانون اساسی اداره استاندارد با برون بسپاری بخشی از وظایف خود می‌تواند این انجمن را یاری کند.

وی در ادامه تاکید کرد این انجمن با هدف ساماندهی، ایجاد هم افزائی، همراهی در رفع موانع و مشکلات و نظارت بر فعالیت و عملکرد آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده تشکیل می‌شود.

علی سلیمانی کارشناس تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران نیز در این مجمع ، استان زنجان را چهارمین استان تشکیل دهنده این انجمن عنوان کرد و افزود: اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی موظف است علاوه بر ارائه نظرات پیشنهادی به سه قوه، کلیه انجمن‌ها و تشکل‌ها را تقویت کند از این رو همه تشکل‌ها به دلیل ماهیت ذاتی  خود زیرمجموعه اتاق بوده و می‌توانند در اقتصاد کشور سهیم باشند.

وی، با اشاره به تشکل‌های ثبت شده گفت: در اتاق ایران تا کنون  200 تشکل ملی و 180 تشکل استانی در حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و خدمات ثبت شده است.

کد خبر : ۴۰۹۹۰۸