خبرگزاری کار ایران

در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی زنجان و گیلان مطرح شد:

راه‌اندازی گریدور تسهیلات سبز ایران و روسیه

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، از راه‌اندازی گریدور تسهیلات سبز ایران و روسیه برای تجارت کالاها در کشورهای هدف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان, حسین چراغی امروز یکشنبه (24مرداد)  در نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن وتجارت و فعالان اقتصادی استان، با اشاره به همکاری بین این دو استان در افزایش میزان سرمایه‌گذاری افزود: استان زنجان با ظرفیت‌های موجود می‌تواند در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت باشد.

چراغی، با بیان اینکه بندر انزلی دارای قدمت یک و نیم قرن است، اظهار کرد: این بندر دارای 11 میلیون تونی ظرفیت تخلیه بار است.

وی، با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بندر انزلی در آینده، گفت: می‌توان از ظرفیت استان‌های هم‌جوار به ویژه استان زنجان استفاده مطلوب کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طرح توسعه بندرانزلی با ایجاد اسکه‌های نفتی و کارخانه کشتی‌سازی و سیلوهای غلات، کارگاه‌ها و سایت‌ها؛ فعالیت اقتصادی همراه با ارزش افزوده خواهد داشت.

چراغی، جذب سرمایه‌گذار در این زمینه برای توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: دراین قسمت ایجاد نیروگاه برق و انتقال خطوط نفتی نیز پیش بینی شده است.

وی،  مشارکت  در توسعه تجارت و اقتصاد استان زنجان را به عنوان استان هم‌جوار با استان گیلان مهم ارزیابی کرد وگفت: بندر انزلی و امیرآباد دو بندر مهم در بحث ورود و خروج کالا در حوزه حمل و نقل دریایی در این خصوص هستند.

چراغی، از اتصال استان گیلان به شبکه‌ ریلی داد و گفت:  سرمایه‌گذاران در صادرات کالا دراین بخش دارای نقش اساسی خواهند بود.

چراغی، هاب لجستیک صادراتی انزلی و آستراخان، آذربایجان را برای استان‌های هم‌جوار و شرکت حمل و نقل مشترک ایرانی و روسی مهم ارزیابی کرد و گفت: زمان حمل و قیمت تمام شده برای ورود خروج کانتینرها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کد خبر : ۴۰۰۶۴۰