خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم درهفت دوره مجلس شورای اسلامی:

بسترهای لازم برای تولید ثروت در کشور فراهم شود

نماینده ادوار مجلس، اقتصاد مقاومتی را لازمه خروج از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: مسئولان باید بسترهای لازم برای تولید ثروت درکشور را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا عبداللهی، در همایش اقتصاد مقاومتی انتظارات و راهکارهای پیشرو با ارائه آماری از میران تورم و نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: رشد اقتصادی در سال‌های 58 تا 93 با در نظر گرفتن درآمد حاصل از فروش نفت، 3 درصد بود.

وی ادامه داد: درآمد سرانه هر ایرانی در طی این سال‌ها هیچ‌گونه تغییری نکرده است و ازحیث تورم نیز کشور ایران با میانگین 20 درصد تورم در زمره کشورهایی با بالاترین نرخ تورم قرار دارد.

این مقام مسئول  میانگین نرخ بیکاری در طی این سال ها را 12.2 درصد اعلام کرد و با یادآوری اینکه بدنه دولت در ایران حجیم است، افزود: کشوری مانند آمریکا با 320میلیون نفر جمعیت با 800 هزار نفر اداره می‌شود که این رقم در مقایسه با حجم دولت ایران قابل قیاس نسیت.

عبداللهی کم کردن حجم دولت را از ضروریات دانست و گفت: اگر این کار 10 سال هم طول بکشد باید حجم دولت کاهش یابد چرا که دولت ایران در شرایط فعلی در وضع بیمار گونه‌ای قرار دارد.

وی سرمایه‌گذاری در کشور را از مولفه‌های مهم در رشد اقتصادی دانست و ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذار باید شرایط امنیتی و ثبات در کشور برقرار باشد.

کد خبر : ۳۶۴۸۲۷