خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان

پارک‌های علم و فناوری تجمیع می‌شوند

استاندار زنجان گفت: به زودی شاهد تجمیع پارک‌های علم و فناوری در یک مکان مستقر برای کلیه مراکز علمی و دانشگاهی دراستان زنجان و استان‌های دیگر سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری  در بیست یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی  دولت با  بخش خصوصی، با اشاره به حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و آی تی در استان، گفت: دستگاه‌های متولی دراین زمینه می‌توانند این شرکت‌ها را مساعدت وحمایت  موثرتر کنند.

انصاری با بیان اینکه با شناسایی و معرفی قابلیت‌های استانی در این راستا می‌توان دراین زمینه فعالیت‌های مثمرثمرتر داشت، افزود: استان زنجان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های در خور توجه در این زمینه است.

استاندار زنجان، با اشاره به احضاء توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان در این حوزه‌ها اظهار کرد: می‌توان با ایجاد کارگروه مشترک بین دانشگاه‌ها و صنعت اقداماتی را دراین راستا با سرعت بیشتر به پیش برد.

وی، همچنین برگزاری نمایشگاه‌های استانی و ملی را برای حضور شرکت‌های دانشن بنیان حائز اهمیت برشمرد و گفت،: محدودیت وجود پارک‌های علم و فناوری‌ها در استان‌ها نیز در این زمینه یکی از مشکلات تا به امروز بوده است.

استاندار زنجان، در این راستا محدودیت پارک علم و فناوری را نیز از جمله مشکلات فراروی برای استان زنجان دانست و گفت:  دولت در صدد ایجاد و تجمیع پارک‌های علم وفناوری در استان‌های دارای مشکل در این زمینه است.

مقام عالی دولت در استان، وجود و استقرار یک پارک علم وفناوری را در یک دانشگاه را قابل قبول ندانست و تاکید کرد: بزودی شاهد تجمیع پارکهای علم وفناوری در یک  مکان مستقر برای کلیه مراکز علمی و دانشگاهی دراستان و استانهای دیگر خواهیم بود.

وی، همچنین در این زمینه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نیز باید درکنار دولت در صدد تقویت جدی پارکهای علم وفناوری باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر عدم توجه به برخی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه‌ای و استانی ،گفت: این موارد موجب عقب‌ماندگی برخی مناطق و استانها شده است.

انصاری، اظهار کرد: شرکتهای دانش‌بنیان با استقرار در این مجموعه پارک‌های علم وفناوری می‌توانند شاهد تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی 20 ساله نیز باشند.

مقام عالی استان، با اشاره به وجود حدود 4 هزار شرکت تعاونی دراستان زنجان تصریح کرد: دیگر نیازی به گسترش این شرکتها دراستان نیست، فقط باید تقویت محتوی این شرکت‌ها در اولویت و دستور کار باشد.

کد خبر : ۳۳۰۳۳۱