نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
زیرساختهای موجود در استان زنجان برای سرمایهگذاری بسیار فوق العاده است
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان زنجان گفت: عدم ارائه تسهیلات به مجتمعهای خدماتی رفاهی، متاسفانه بانکها توجیه اقتصادی مجتمع هارا قبول ندارند.
به گزارش ایلنا از زنجان، علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جلسهای که با موضوع بررسی مشکلات، نواقص و خلاءهای قانونی بخش حمل ونقل جادهای دراداره کل حمل ونقل وپایانههای استان زنجان برگزارشده بود، با بیان این مطلب گفت: با رونق تولید حمل و نقل جادهای نیز رونق خواهد گرفت و امیدواریم با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید انشاء ا… شاهد رونق تولید در کشور باشیم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع انجمنهای صنفی و مدیران شرکتهای حمل ونقل مسافر شهرستان زنجان و طارم تصریح کرد: با ورود ناوگان حمل ونقل جادهای با عمر بالای پنج سال میتوانیم تا حدودی شاهد کاهش عمر ناوگان باشیم.
علیمردانی در پایان از کلیه مدیرانی که برای توسعه استان زنجان تلاش میکنند، تقدیر کرده و خاطر نشان کرد: بطور قطع پیگیریهای لازم را درخصوص مسائل و مشکلات مطروحه انجام خواهیم داد.
۶ دفتر نمایندگی شرکتهای مسافربری در شهرها و روستاهای استان در بخش حمل ونقل مسافر به فعالیت مشغول هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان زنجان ۱۸۵ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۵/۱۰ سال، ۵۷۰ دستگاه مینی بوس با متوسط عمر ۲۹ سال، ۵۸۳ دستگاه سواری با متوسط عمر ۸ سال، ۲۵۳۹ نفر راننده در بخش مسافری فعالیت کرده است.
در سال ۹۲ حدود ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار مسافردراستان جابجاشده و تعداد سفرهای انجام شده در سال ۹۲ حدود ۲۶۵ هزار سفر بوده است.
مدیر کل حمل ونقل وپایانههای استان زنجان افزود: در بخش کالا یک پایانه عمومی حمل ونقل کالا در مرکز استان به فعالیت مشغول بوده و ۶۶ شرکت و ۳۳۱/۵ دستگاه ناوگان حمل ونقل کالا با متوسط عمر ۱۷ سال و در کل ۵۳۴/۷ نفر راننده باربری فعالیت مینمایند، مقدار تناژ حمل شده در سال ۹۲ برابر با ۵ میلیون ۶۴۰ هراز تن بوده است.
وی در پایان درخصوص مسائل و مشکلات حمل ونقل جادهای استان زنجان تصریح کرد: در بخش حمل ونقل، نیاز مبرم به نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوس و ناکافی بودن تسهیلات جهت نوسازی ناوگان فرسوده برای کامیون از محل اجرای قانون هدفمندی یارانهها و افزایش قیمتهای حاملهای انرژی که هم اکنون بیش از ۲۱۱ دستگاه بالای ۴۵ سال است.
دربخش زیر ساختها وی افزود: عدم ارائه تسهیلات به مجتمعهای خدماتی رفاهی، متاسفانه بانکها توجیه اقتصادی مجتمعها را قبول ندارند. همچنین محدوده مجتمعهای خدماتی به سیستم روشنایی مجهز شوند. محل فعالیت شرکتهای حمل ونقل مسافر در داخل ترمینال جوابگوی مسافرین و درشان مردم استان نیست و تسهیل در اجرای قانون ورود ناوگان دست دوم خارجی زیر ۳ سال و پیشنهادآن به(اگر زیر ۵ سال باشد) بهتر است.
وضعیت نابسامان پایانه مسافربری مرکز زنجان، عدم توجه به وضعیت رانندگانی که دچار مشکلات جسمی شدهاند، مالیات سنگین وسائط نقلیه ملکی شرکتها، عدم اجازه به شرکتهای تولیدی جهت تاسیس شرکت حمل و نقل و همچنین عدم رعایت حقوق رانندگان توسط پلیس راه از اهم مشکلات مطروحه توسط حاضرین درجلسه بود که مقرر شد پیگیریهای لازم توسط مسئولین ذیربط بعمل آید.