خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا تاکید شد؛

ضرورت تولید 15درصدی اکسید روی در صنایع تولید مس

ضرورت تولید 15درصدی اکسید روی در صنایع  تولید مس
کد خبر : ۱۵۰۹۸۲۹

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، با بیان اینکه میزان حجم تولید اکسید روی در صنعت تولید مس شهرک ناجی از حد مقرر بیشتر شده است، گفت: ضروری است حداکثر اکسید روی تولید شده در این صنایع مس 15 درصد باشد.

مجید گلشنی منفرد، امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به موضوع سوء استفاده از صنایع مس در مواردی در واحدهایی که در پروانه آن میزان حداکثر ۱۵ درصد اکسید روی قید نشده است، گفت: میزان حجم تولید اکسید روی در آنها از حد مقرر بیشتر شده و در واقع به سمت تولید این محصول رفته اند و این با مصوبه شورای برنامه ریزی استان مغایرت دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، ادامه داد: ما برای اکسید روی در شهرک ناجی پروانه بهره برداری به عنوان محصول نهایی صادر نمی کنیم و فقط پروانه های بهره برداری های ما برای واحدهای ریخته گری مس است که در روند تولیدشان ناچار  ۱۰ تا ۱۵ درصد اکسید روی به صورت پودر به عنوان محصول جانبی در روند تولید حاصل می شود و این واحدها هم ملزم به فروش این پودر اکسید روی هستند.

وی، در خصوص نحوه فعالیت واحدهای ریخته گری مس در شهرک ناجی زنجان نیز در این راستا، تاکید کرد: تولید اکسید روی در فرایند تولید شمش امر ناگزیر است و به عنوان محصول جانبی در روند تولید ایجاد می شود ولی بر اساس مصوبه ای که در استان داشتیم مقرر شده حداکثر اکسید روی تولید شده، ۱۵ درصد باشد.

وی، با بیان اینکه  میزان حجم تولید اکسید روی در صنعت مس شهرک ناجی از حد مقرر بیشتر شده و این با مصوبه شورای برنامه ریزی استان مغایرت دارد، ضروری است حداکثر اکسید روی تولید شده دراین صنعت 15 درصد باشد.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه پروانه واحدهای شهرک ناجی فقط برای تولید شمش مس است و با وجود اینکه نمی توان جلوی تولید مس در صنایع را هم گرفت، اضافه کرد: برای تولید مس باید راه حل مناسبی پیدا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز