خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبرداد؛

برگزاری جشن خودکفایی"بلندای همت" ویژه 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان

برگزاری جشن خودکفایی"بلندای همت" ویژه 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان
کد خبر : ۱۴۴۴۶۱۳

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با اشاره به اینکه 26 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان است، خبر از برگزاری جشن خودکفایی"بلندای همت " ویژه 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان در 18 بهمن داد.

به گزارش ایلنا از زنجان،  روح اله صالحی،  امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: تعامل با رسانه ها در راستای شفاف سازی و تبیین دستاوردهای این نهاد مردمی از رویکردهای کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان، با یادآوری اینکه کمیته امداد در تعامل با رسانه ها جزو 10 استان برتر کشور است، ادامه داد: 26 هزار خانوار با 45 هزار نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان است.

صالحی، با اشاره به اینکه اولویت مهم کمیته امداد، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، گفت: با همراهی خیرین و دستگاه های مرتبط 18 بهمن ماه جشن خودکفایی "بلندای همت" ویژه 2 هزار مددجوی کمیته امداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2400 خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند، خاطرنشان کرد: یک هزار خانوار جدید شناسایی شده و تا پایان امسال 500 خانوار که جزو دهک های پایین هستند مورد حمایت کمیته امداد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه افتتاح 3633 طرح خودکفایی با اعتبار 335 میلیارد تومان از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر امسال است، اضافه کرد: تهیه 45 سری جهیزیه همزمان با این ایام و بازدید از 300 خانواده تحت حمایت، افتتاح سه مرکز نیکوکاری و اعزام 400 مددجو به مشهد در قالب طرح شوق زیارت با اولویت زیارت اولی ها از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر است.

صالحی به برگزاری دوره مهارت آموزی دانش آموزان تحت حمایت کمیته در قالب اردوی راهیان پیشرفت اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف دختران با عنوان"دختران ماه" و پسران نومکلف را با همکاری آستان قدس رضوی در این ایام خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان، اضافه کرد: کلینیک رز نیز همزمان با جشن خودکفایی در راستای ارائه خدمات مشاوره در دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین 35 هزار مورد خدمت مشاوره و فرهنگی به جامعه هدف ارائه شده است و دهه فجر کارگاه های آموزشی در تعدادی از شهرستان ها اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی، در تمامی سرفصل های کمیته امداد تحقق برنامه اتفاق افتاده است و در مشارکت های مردمی رتبه 6 کشوری و تکریم ایتام رتبه اول را داریم.

صالحی با بیان اینکه مسکن یکی از ارکان توانمندسازی در کمیته امداد محسوب می شود، ادامه داد: تامین مسکن و اشتغالزایی در دستور کار است در مسکن روستایی همه خانوارهای واجد شرایط دارای زمین این خدمت را دریافت کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان، با یادآوری اینکه 445 پروژه مسکن ویژه مددجویان استان زنجان در دستور کار است که 173 مسکن در دهه فجر تحویل داده می شود، افزود: 151 مددجوی روستایی واجد شرایط فاقد زمین وجود دارد که از ظرفیت های قانونی برای تامین زمین این مددجویان استفاده می کنیم.

به گفته وی، در استان زنجان 182مرکز نیکوکاری فعالیت می کنند که 60 مرکز به صورت تخصصی و 122 مرکز در حوزه های عمومی در حال ارائه خدمت هستند.

صالحی با بیان اینکه برخی از مراکز نیکوکاری در سطح مساجد فعالیت می کنند، افزود: 60 هزار خدمت در این مراکز در 10 ماهه اخیر ارائه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز