خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پیام غدیر، برادری و وحدت است

پیام غدیر، برادری و وحدت است
کد خبر : ۱۱۴۳۰۷

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: پیام غدیر، پیام وحدت، یکپارچی و وحدت در بین مسلمین است.

زنجان ایلنا: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ما با اهل سنت در یک پیامبر، کتاب آسمانی، یک قبله و نماز مشترکیم و دشمن تلاش دارد با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسد که باید با آگاهی و درک موقعیت‌ها اجازه نداد دشمن به نیات خود برسد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز با اعلام این مطلب افزود: عید غدیرخم مهم‌ترین عید اسلامی است که رکن رکین دین اسلام در آن نقش بسته است.

وی با اشاره به اینکه در این عید توجه به موضوع ولایت از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار داشت: توجه به موضوع ولایت که تداوم رسالت انبیاء است از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آداب غدیر بیانگر وحدت بین مسلمین است ابراز داشت: ایجاد صیغه برادری باید در عصر حاضر هم مورد توجه قرار گیرد که این‌‌ همان سیره رسول خدا است که بین مهاجرین و انصار جاری شد و معنای وحدت به معنای دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست، بلکه درک دشمن مشترک و احترام گذاشتن به عقاید همدیگر است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی بین شیعه و سنی وجود ندارد تصریح کرد: ما با اهل سنت در یک پیامبر، کتاب آسمانی، یک قبله و نماز مشترکیم و دشمن تلاش دارد با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسد که باید با آگاهی و درک موقعیت‌ها اجازه نداد دشمن به نیات خود برسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: حساب وهابیت و گروه‌های افراطی از اهل سنت جداست.

وی موضوع روزه گرفتن، صدقه دادن، نماز خواندن، غسل و عطوفت و دیدار با نزدیکان و برگزاری مراسم جشن را از اعمال این عید مهم برشمرد و گفت: گروهی سعی دارند نشان دهند که در مکتب شیعه شادی و نشاط جایی ندارد و این در حالی است که دین مبین اسلام به شادی و برگزاری هر چه بهتر اعیاد توجه جدی دارد.

حجت الاسلام خدایی در پایان تاکید کرد: امسال تلاش می‌شود جشن‌های عید غدیرخم در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز