رئیس گروه مالی گردشگری در مراسم رونمایی از پلتفرم شیدا خبر داد:
توسعه فرهنگی بسترساز توسعه اقتصادی در کشور است

به دنبال تهیه و ساخت محصولاتی در سطح بینالمللی هستیم
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری در مراسم رونمایی از پلتفرم «شیدا» که با حضور جمعی از مدیران گروه مالی گردشگری و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد، گفت: توسعه فرهنگی بسترساز توسعه اقتصادی درکشور است. هیچ کشوری توسعه یافته نمیشود و هیچ اقتصادی به بار نمینشیند مگر اینکه توسعه فرهنگی در آن اتفاق بیفتد.
جهانگیری ضمن اشاره به تعدد دستگاههای متولی فرهنگ در ایران از کمتوجهی به هنر و هنرمندان گلایه کرد و گفت: اقتصاد هنر میتواند منجر به رشد و تعالی بسیار قابل توجهی در کشور شود. ضمن اینکه هنرمندان ایرانی در ارائه هنر خود چیزی کمتر از هنرمندان دیگر کشورها ندارند و حتی قویتر و بهتر هم هستند.
وی با تصریح این نکته که گروه مالی گردشگری در نظر دارد تا با فعالیت در حوزه اقتصاد هنر به عنوان بخش خصوصی حرکتی موثر انجام دهد، گفت: این مهم را هم وظیفه اجتماعی خود و هم یک ظهور مطلوب در تلاقی هنر و اقتصاد میدانیم.
رئیس گروه مالی گردشگری یادآورشد: در روزهای ابتدایی شروع فعالیتهای فرهنگی و هنری گروه مالی بسیاری از دوستان ما را پرهیز میدادند و معتقد بودند که ورود به این حوزه اصلاً کار شما نیست و البته که در دو سال گذشته به جایی رسیدیم که بارها پشیمان شدیم.
جهانگیری با اشاره به عدم ظهور و بروز برخی پلتفرمها که همزمان با شیدا فعالیت خود را شروع کردند، گفت: این موضوع اصلا باعث خوشحالی نیست که ما به خط پایان رسیدیم و آنها نرسیدند و بسیار جای تاسف دارد اما امروز میفهمم که «فیلمنت»، «فیلیمو» و «نماوا» چه کشیدند تا به این مرحله رسیدند.
وی با تاکید بر اینکه شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها سطح فیلمها و سریالها را ارتقا دادند، گفت: اینکه بخش خصوصی و پلتفرمها چندسالی است که توانستهاند بخشی از انتظارات مردم را برطرف کنند بسیار مهم است.
جهانگیری افزود: در شرایطی که مردم مشکلاتی زیادی در حوزههای مختلف دارند، شما هنرمندان، لبخند را در خانهها به مردم هدیه میدهید و این کار بسیار مقدس و بزرگ است.
مهدی جهانگیری با اشاره به احیای ۳۵ هزار فرصت شغلی در کشور توسط گروه مالی گردشگری گفت: امروز خوشحالیم با پلتفرم «شیدا» وارد عرصه هنر شدیم تا شرایطی متمایز برای هنرمندان، کارگردانان و تهیهکنندگان فراهم کنیم تا کارهایی در سطح بینالمللی تهیه کنند.
وی اضافه کرد: انتظار من این است که فیلم و سریالهایی را تهیه کنیم که نگاه اولمان به ایران باشد اما حتماً بتوانیم آنها را در عرصه بینالمللی را عرضه کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تولید فیلم و سریال یادآور شد: در شرایطی که جامعه ما از هر طرف مورد هجمههای ایرانهراسی قرار میگیرد، این هنر هنرمندان ما است که بتوانند ایران و تمدن و فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کنند. من امروز خوشحالم که مجموعههای گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری به عنوان یک بنگاه اقتصادی، توانسته است یک سهم حداقلی در این کار داشته باشد.
رئیس گروه مالی گردشگری همچنین با اشاره به استقبال مخاطبان از پلتفرم شیدا و سریال «آبان» که موجب شد خستگی از تن همه دستاندرکاران پلتفرم بیرون رود، گفت: دوستان در مجموعه بانک گردشگری در این مسیر کمک کردند تا این فرزند تازه به دنیا آمده، بتواند دوره تکاملش را به خوبی شروع کند.
وی با تشکر از محمد امامی، تهیهکننده سینما، گفت: امامی این کار را شروع و در کنار دیگر دوستان و همراهان در شکلگیری «شیدا» به ما کمک کرد. امیدوارم در تمام عرصههای کاری و هنریشان بتوانند موفق باشند.
مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری ضمن تشکر و قدردانی از همه عوامل پلتفرم «شیدا» گفت: امیدوارم روزی برسد که این پلتفرم با یک تمایز جدی و رویکرد جدید، در یک شرایط خوب بتواند جزیی از سبد هر خانواده ایرانی باشد.