خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد احسان:

افزایش ۱۵ درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص کرونا/ ارائه یک میلیون و ۳۰۰هزار دقیقه مشاوره پزشکی در ۴۰۳۰

افزایش ۱۵ درصدی تماس مردم با سامانه تلفنی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص کرونا/ ارائه یک میلیون و ۳۰۰هزار دقیقه مشاوره پزشکی در ۴۰۳۰
کد خبر : ۹۴۲۸۹۸

طی هفته گذشته 803 هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (٤٠٣٠) درخصوص بیماری کرونا برقرار شده است.

به گزارش ایلنا، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: سامانه 4030 بعنوان مرکز خدمات مشاوره‌ای ستاداجرایی وبا همکاری وزارت بهداشت درهفته اخیر شاهد افزایش ١٥ درصدی تماسهای مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود.

وی افزود: تعداد کل تماسها با این سامانه از ابتدای شیوع کرونا به عدد قابل توجه ١٦میلیون و٥٠٠ هزار تماس رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پاسخها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده  انجام میشود که ٥٦ درصد تماسهای هفته گذشته بااین سامانه از سوی بانوان و ٤٤ درصد از سوی آقایان بوده است.

ترکمانه افزود:پس از موضوع دریافت مشاوره توسط فردی که گمان میکرده خود یا اطرافیانش علائم بیماری را دارند، دو موضوع ارتقاء سطح دانش در مورد راههای انتقال کرونا و شناسایی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی کرونا از دیگر سوالات اصلی تماس گیرندگان بوده است.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه درهفته گذشته بیشترین تعداد تماسها با سامانه ٤٠٣٠ از استانهای تهران، خراسان رضوی، البرز،اصفهان و فارس بوده، خاطرنشان کرد:تغذیه در دوران کرونا ١٣ درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ١١ درصد و سلامت سالمندان و مادران باردار در دوران کرونا ٤ درصد سوالات شهروندان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز