یک کارشناس صنایع هوافضا:
نقص فنی هواپیمای ایران - ۱۴۰ مربوط به مراحل ساخت نیست
نقوص فنی هواپیماها در هنگام پرواز در خطوط هواپیمایی ارتباطی به شرکت سازنده ندارد. مسئولیت تعمیر و نگهداری هواپیما قبل از پرواز و کنترل هواپیما هنگام بروز نقص فنی با شرکت هواپیمایی و خلبان است.
یک کارشناس صنایع هوافضا در واکنش به صحبتهای عضو کمیسیون عمران مجلس مبنی بر نقص مراحل ساخت هواپیماهای ایران - ۱۴۰ گفت: نقوص فنی هواپیماها در هنگام پرواز در خطوط هواپیمایی ارتباطی به شرکت سازنده ندارد. مسئولیت تعمیر و نگهداری هواپیما قبل از پرواز و کنترل هواپیما هنگام بروز نقص فنی با شرکت هواپیمایی و خلبان است.
این کارشناس طراحی هواپیما در این باره به ایلنا گفت: هرهواپیما قبل از ورود به خطوط پروازی ۱۸۰۰ ساعت پرواز آزمایشی را پشت سر میگذارد و در صورت عدم وجود نقص فنی به خطوط پروازی وارد میشود. در نتیجه نقوص فنی هواپیما حین پرواز مربوط به مراحل ساخت آن نیست.
وی ادامه داد: در طراحی هر هواپیما، چندین سیستم برای کنترل ایمنی و همچنین هدایت هواپیما در هنگام نقص فنی لحاظ میشود. بروز چنین حوادثی ناشی از نقص مراحل طراحی و ساخت نیست خصوص اینکه دیگر هواپیماهای این خط تولید بعد از ورود به خطوط هوایی با مشکل مواجه نشدهاند و همین هواپیما هم تا قبل از این پرواز مشکلی نداشته است.
صبح امروز یک فروند هواپیمای ایران - ۱۴۰ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر در بلوار شیشه مینا در شهرک آزادی سقوط کرد.
به گزارش ایلنا این هواپیما ۴۰ مسافر عادی داشته که سه نفر زیر ۳ سال و ۳ نفر زیر ۱۲ سال بودهاند.
ایران - ۱۴۰ هواپیمای کوتاه برد بر پایه هواپیمای آنتونوف آن - ۱۴۰ و تحت لیسانس شرکت هسا مونتاژ شده است.
هسا از سال ۱۳۸۷ تولید این هواپیما را با ۱۲ فروند در سال آغاز کرده است.