خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود وازنا؛

نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود از مطالبات ما است

نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود از مطالبات ما است
کد خبر : ۲۴۴۴۱۰

نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات به حق مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم دورود و ازناگفت: نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات به حق مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، اصغر فلاحی ظهر امروز در در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: ۵۷ واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به باز سازی دارند و هم اکنون دانش آموزان در این واحد‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: ۶۲ واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به اجرای سیستم گرمایشی دارند و نیز ۱۷ واحد آموزشی دیگر از نظر محوطه سازی حیاط مدرسه باید بهسازی و مرمت و هشت مدرسه دیگر باید ایزوگام شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۷ واحد آموزشی در شهرستان دورود نیاز به بازسازی دارد و هم اکنون دانش آموزان در این واحد‌ها مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دورود بیان کرد: ۱۱۰ واحد آموزشی از نظر سرویس بهداشتی با مشکل رو به رو هستند که برای رفع مشکل این مدارس باید اقدام جدی انجام شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای اجرای سیستم گرمایشی در هشت مدرسه هزینه شده و در سال جاری نیز ۶۰۰ میلیون تومان دیگر به این امر اختصاص یافته است که ۱۵۰ کلاس درس تا پایان سال از سیستم گرمایشی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

عباس قائد‌رحمت، نماینده مردم دورود و ازنا، در مجلس نیز اظهار داشت: در کشور آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای داریم و از سویی نیروی متخصص کم داریم که این امر حاصل به هم ریختگی در ساختار آموزش عالی کشور است.

وی افزود: فقط در شعار نباید به اهمیت آموزش و پرورش بپردازیم بلکه در تقویت و رفع مشکلات معیشتی معلمان باید توجه بیشتری شود، تا آموزش و پرورش به جایگاه مناسبی در جامعه ارتقاء پیدا کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: ما در برخی از رشته‌ها نظیر پرستاری کمبود شدید داریم و در برخی رشته‌ها هزاران فارغ التحصیل بیکار وجود دارد.

وی تصریح کرد: سه میلیون و ۵۰۰ نفر بیکار در کشور داریم و چهار میلیون و ۵۰۰ نفر در کشور مشغول به تحصیل هستند که با پایان تحصیلات آن‌ها باید هشت میلیون اشتغال ایجاد شود.

قائدرحمت بیان کرد: جایگاه کشور در تولید علم مکان مناسبی است و کشور ما یک درصد جمعیت دنیا و ۱.۵۷ تولید علم و فن آوری را در اختیار دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که به دلیل نبودن یا ضعیف بودن رابطه علم با صنعت تولیدات علمی در کشور به ثروت تبدیل نشده و باید برای رفع این نقیصه اقدام شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس افزود: شهرستان دورود به دلیل وقوع زلزله‌های مکرر دچار خسارات فراوانی شده است که مدارس یکی از زیر ساخت‌های آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به بازسازی مدارس زلزله زده در شهرستان دورود یکی از مطالبات به حق مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز