خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد:

حمایت کاربران فضای مجازی خوزستان از تصمیمات استاندار بعد از واکنش رئیس جمهوری

حمایت کاربران فضای مجازی خوزستان از تصمیمات استاندار بعد از واکنش رئیس جمهوری
کد خبر : ۸۸۷۰۵۸

روز بعد از سخنان استاندار از سیمای خوزستان و اعلام اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه در مقابله با کروناویروس، رئیس جمهور اختیار هرگونه تصمیم گیری در خصوص قرنطینه، شبه قرنطینه و محدود نمودن فعالیت‌های اقتصادی را از استانداران سلب کرده و اختیار این تصمیمات را متوجه پایتخت نموده که این تصمیم وی، واکنش طیف‌های مختلفی در استان را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در حالیکه غلامرضا شریعتی به عنوان نماینده عالی دولت و فرمانده قرارگاه مقابله با کروناویروس در استان خوزستان، در گفتگوی زنده تلویزیونی و دقایقی پس از آن، تصمیماتی شبه قرنطینه را اتخاذ نمود، حسن روحانی یک روز پس از آن، هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص را جزو اختیارات پایتخت دانسته و استانداران را فاقد صلاحیت برای چنین تصمیماتی معرفی نمود.

پس از این دو تناقض تصمیم‌گیری در بدنه دولت، فضای مجازی خوزستان از سوی هر دو طیف منتقد و حامی تصمیمات و انتصابات استاندار، خواهان حمایت و عمل به تصمیمات اتخاذ شده از سوی استاندار خوزستان که اتفاقا پزشک هم می‌باشد، شدند.

برخی چهره ها و احزاب اصلاح طلب و حامی دولت در استان خوزستان، رئیس جمهور را ناآگاه به وظایف استانداران دانسته و خواهان حمایت از تصمیمات شریعتی در خصوص محدود کردن تردد شهروندان، فعالیت برخی مشاغل در بازار، محدودیت بکارگیری نیروهای دوایر دولتی و شرکت‌ها جهت حفاظت از جان مردم استان، شدند.

برخی کاربران نیز با گفتمانی طنزگونه، با اشاره به سخنان رئیس جمهور پس از افزایش قیمت بنزین، می‌گویند: شاید وی هنوز از شیوع کروناویروس مطلع نشده است.

صرف نظر از قضاوت در درستی یا نادرستی تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت و استانداران، آنچه درست و لازم الاجراست، خودآگاهی شهروندان است که می‌بایست در این شرایط سخت، برای حفظ سلامت و جان خود، نکات تذکر داده شده مبنی بر خود قرنطینه گی که مکررا توسط وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است را رعایت کرده و از حضور در اماکن عمومی، ترددهای غیر ضروری و رعایت نکات بهداشتی را تا طی شدن دوران اپیدمی این ویروس، رعایت نمایند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز