خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال اتفاق افتاد؛

وقوع بیش از پنج هزار حادثه در اهواز

وقوع بیش از پنج هزار حادثه در اهواز
کد خبر : ۱۵۳۵۲۷۸

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: از ابتدای سال جاری تا شهریور، ۵۴۵۵ حادثه داشتیم که ۳۰۵۵ حادثه مربوط به حریق و ۲۴۰۰ مورد مربوط به امداد و نجات است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، کوروش سبزعلی اظهار کرد: هر ساله هفتم مهر به عنوان روز ملی آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است، آتش‌نشانی یک کار پرخطر است و آتش‌نشانان برای نجات جان انسان‌ها ایثار می‌کنند.

وی افزود: آتش‌نشان‌ها زمان خطر بدون هیچ چشمداشتی تنها برای کمک به هم‌نوعان خود به دل خطر می‌زنند و این روز فرصتی برای تقدیر از تلاش این افراد است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به عملکرد حوزه عملیاتی این سازمان در سال جاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا شهریور، ۵۴۵۵ حادثه داشتیم که ۳۰۵۵ حادثه مربوط به حریق و ۲۴۰۰ مورد مربوط به امداد و نجات است.

سبزعلی در خصوص عملکرد این سازمان از سال ۱۴۰۰ تاکنون اضافه کرد: نیرو‌های این سازمان حضور فعال و شبانه‌روزی در زمان آب‌گرفتگی‌ها و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها داشتند و با استقرار پمپ‌ها، تجهیزات و خودرو‌های آتش‌نشانی در این زمینه کمک کردند.

وی با اشاره به ارائه آموزش ایمنی و اصول پیشگیری از حوادث به ۱۴۰ هزار و ۸۰۷ نفر عنوان کرد: تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش خوزستان برای آموزش ایمنی ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح همیار آتش‌نشان یکی دیگر از اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: در راستای مصوبه اداره کل مدیریت بحران خوزستان، کارگروه پایش ایمنی تشکیل و بازدید از ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و اعلام نواقص ایمنی به ادارات برای اطلاع و رفع موارد، انجام شده است.

سبزعلی با اشاره به پروژه‌های شاخص این سازمان گفت: تقویت ایستگاه ساحلی پارک لاله، خرید یک دستگاه خودرو نردبان ۳۲ متری روزنبار آلمان به همراه تجهیزات اطفا در سال ۱۴۰۱، خرید و تجهیز پنج دستگاه شاسی بنز و اورهال و راه‌اندازی ۳۱ خودرو در بازه زمانی منتهی به اردیبهشت امسال از دیگر از اقدامات مهم و شاخص این سازمان بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز