خبرگزاری کار ایران

ایمان آقاملاپور؛

سخنی با رئیس جمهور منتخب و سپاس نامه‌ای برای ملت شریف ایران

سخنی با رئیس جمهور منتخب و سپاس نامه‌ای برای ملت شریف ایران
کد خبر : ۱۵۰۲۰۳۰

آقای رییس جمهور! ما مردم در کنار شما برای اصلاح حداقلی کمک خواهیم کرد و به جهانیان اعلام می‌کنیم که ما اهل مدارا و ملتی صلح‌طلب و تمدن ساز هستیم.

مردم شریف و خردمند ایران! شما آنچه که بایسته بود انجام دادید. از میان نامزدهای دو طیف و جریان سیاسی، آنچه که عقلتان گفت درست است به آن عمل کردید و با مشارکت نزدیک به پنجاه درصدی، نامزد مورد نظر خود را انتخاب نمودید و خرد جمعی پیروز شد.

خرد جمعی که در دور دوم ترکیبی از اصلاح طلب و مردمی ناراضی خواهان بهبود شرایط موجود بودند. یکی از خصیصه‌های جوامع توسعه یافته این است که باور دارند «اختلاف نظر سیاسی می‌تواند جامعه‌ای بهتر بسازد.»

برخی فکر می‌کنند که شکاف ایدئولوژیک بین جناح‌های سیاسی مانع بزرگی برای حل مشکلات ملی است اما برای اینکه به اهداف و آرمان‌های مورد نظر، جامه عمل بپوشانیم باید برداشت مشترکی از جامعه آرمانی خود داشته باشیم زیرا اختلاف نظرهای عمیق ویژگی دموکراسی های نوین است.

گاهی برای حل یک مشکل در سطح کلان جامعه نوعی همکاری ناخواسته شکل می‌گیرد. مثلاً در مواردی مانند: اقتصاد، فرهنگ و سیاست، یکی ممکن است اعتقاد به توانایی‌های داخل داشته باشد و دیگری مشارکت اقتصاد باز و بازارهای آزاد را..! که می‌توان با ترکیب هر دو، وضعیت اقتصادی بهتری را برای جامعه رقم زد.

 یا در موضوع فرهنگی پوشش زنان و دختران، اگر عده‌ای پوشش کامل ندارند و یا حجاب کمتری دارند اگر به گونه‌ای عمل شود که اجباری در این باب نباشد بلکه به شیوه‌ای آزاد عمل شود که حجاب تبدیل به یک مدل فرهنگی شود، آنگاه نه فقط در داخل کشور بلکه ممکن است حتی در جوامع غربی هم به این سمت روی آورند.

جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران! با رعایت اخلاق پیروزی و احترام به جناح رقیب اعلام می‌داریم که مردم شریف ایران یک بار دیگر اعتماد خود را به نظام با رأی دادن به شما نشان داده و کاری که بایسته بود انجام دادند چه بسا این اعتماد اعتباری برای نظام در داخل و خارج به ارمغان آورد. گرچه در دل آن پیام بسیار بزرگی نهفته بود و سکوتی که تغییر و اصلاح را فریاد می کشید.

اکنون شما رئیس جمهور منتخب ملت ایران هستید. اکنون نوبت شماست به وعده‌هایی که دادید عمل کنید.

اگرچه به قول یکی از هموطنان: «رئیس جمهور در ایران قدرت تخریب حداکثری و اصلاح حداقلی دارد.» اما همانطور که در مناظرات فرمودید «از کارشناسان زبده استفاده می کنید» پس با کار کارشناسی باید مشکلات را اولویت‌بندی کرد، بحث تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی، نظام بیمه همگانی، وضعیت بازنشستگان، معیشت خانواده های نیازمند، آزادی‌های مدنی، نگاه ویژه به بانوان و سامان دهی امور داخلی، واردات و صادرات، رانت ها و فساد سیستماتیک رسیدگی نمایید و امید را به جامعه برگردانید. و ما مردم هم در کنار شما برای اصلاح حداقلی کمک خواهیم کرد و به جهانیان اعلام می‌کنیم که ما اهل مدارا و ملتی صلح‌طلب و تمدن ساز هستیم.

ایمان آقاملاپور
دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان (جبهه اصلاحات)

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز