خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از هفت هزار سگ بدون صاحب در دزفول

جمع‌آوری بیش از هفت هزار سگ بدون صاحب در دزفول
کد خبر : ۱۴۹۳۰۳۳

معاون خدمات شهری شهردار دزفول، جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب را مطالبه شهروندان و دغدغه مهم شهرداری دانست و گفت: سازمان پسماند شهرداری دزفول طی سه سال اخیر حدود هفت هزار قلاده سگ بدون صاحب را از سطح شهر جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، هادی حلیم زاده با اشاره به حادثه تلخ جان باختن یک کودک ۶ ساله دزفولی بر اثر گاز گرفتن یک سگ بدون صاحب مبتلا به ویروس هاری، بیان کرد: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب به یکی از مطالبه‌های مهم شهروندان تبدیل شده و در این مسیر شهرداری دزفول تمام توان خود را برای تحقق این مطالبه به کار گرفته است.

وی افزود: ۶ هزار و ۹۱۰ قلاده سگ بدون صاحب از سال ۱۴۰۱ تاکنون در دزفول جمع آوری شده که از این تعداد حدود یک هزار قلاده سگ مربوط به سه ماهه نخست امسال بوده است.

ساماندهی اصولی سگ‌های بدون صاحب اولویت شهرداری دزفول است

معاون شهردار دزفول با اشاره به سرعت بالای زاد و ولد سگ‌ها اظهار کرد: افزایش تعداد سگ‌های بدون صاحب در شهر دزفول موجب نگرانی شهروندان و ایجاد آلودگی‌های محیطی در دزفول شده است که به منظور کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان و همچنین درخواست‌های مکرر شهروندان برای رفع معضل سگ‌های بدون صاحب، ساماندهی اصولی این سگ‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های متولی به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب را وظیفه ذاتی و انسانی شهرداری دانست و افزود: علاوه بر شهرداری، سایر دستگاه‌های متولی برای کمک به جمع‌آوری این سگ‌ها، وظیفه قانونی دارند.

معاون خدمات شهری شهردار دزفول با بیان اینکه شهرداری مکانی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب ایجاد کرده است، گفت: ۲ هزار و ۸۲۰ قلاده سگ بی‌صاحب در سال ۱۴۰۱ و سه هزار و ۱۲۰ قلاده در سال ۱۴۰۲ از سطح شهر دزفول جمع‌آوری شده است.

شهروندان از غذا دادن به سگ‌های بدون صاحب اجتناب کنند

حلیم زاده، غذا دادن به سگ‌های بدون صاحب توسط شهروندان را اقدامی نادرست دانست و بیان کرد: غذا رسانی به این سگ‌ها بطور جدی توسط تمام متخصصان محیط زیست منع شده و انتظار ما از شهروندان اجتناب از غذا دادن به این حیوانات است.

وی با بیان اینکه آسایش و اطمینان خاطر شهروندان اولویت اصلی شهرداری دزفول است، ادامه داد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های سرگردان و بدون صاحب در سطح شهر به صورت مستمر و بدون وقفه در حال اجرا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز