خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر فوتبال کشور؛

وضعیت وخیم سه باشگاه خوزستانی منجر به تشکیل جلسه اضطراری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۹۸

امین یزدانی: کاش استاندار به پیشنهاد ایلنا عمل می‌کرد

وضعیت بحرانی نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ برتر کشور، منجر به تشکیل جلسه اضطراری در اداره کل ورزش و جوانان این استان شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، وضعیت بحرانی تیم‌های صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و فولاد که در انتهای جدول لیگ برتر از کاندیداهای جدی سقوط به لیگ یک هستند، متولیان ورزش این استان را وادار به تشکیل جلسه‌ی اضطراری نمود.

اقدامی که می‌بایست خیلی پیش‌تر از این و حتی در فصل گذشته صورت می‌گرفت.

موج انتقادات بی‌سابقه و وسیع هواداران و پیشکسوتان فوتبال استان و حتی کشور، این روزها تیتر اول رسانه‌ها و حتی فضای مجازی شده است.

سومدیریت ها، بد بسته شدن تیم‌ها و اشتباهات پیاپی مدیریتی، هدر دادن سرمایه‌های مادی و انسانی از جمله مواردی هستند که انگشت اتهام را به سوی این باشگاه‌ها گرفته است.

صنعت نفت آبادان که در فصل گذشته در چند بازی آخر خود فشار زیادی را متحمل شده بود، به باور خیلی از کارشناسان با یک معجزه در لیگ ماند. معجزه‌ای که مدیران این باشگاه را براین باور داشت که شاید در لیگ جاری نیز تکرار شود، اما تا کنون اتفاق نیفتاده تا این تیم محبوب در انتهای جدول در یک قدمی سقوط قرار گیرد.

استقلال خوزستان از میان این سه نماینده استان، منطقی‌تر عمل کرد و با فرصت دادن به پورموسوی و جذب بازیکنان تاثیرگذار در نیم‌فصل، حداقل علاوه بر کسب امتیازاتی، بازی‌های تماشاگرپسند ارائه نمود و بیش از دو تیم هم استانی خود، امید به بازی‌های پیش‌رو دارد.

و اما فولاد خوزستان، تیمی متمول که تمول مالی‌اش به بلای جانش تبدیل شد.

این تیم بزرگ و پرطرفدار، در ابتدای فصل با اعتماد به علیرضا منصوریان که مورد اعتماد کارشناسان و هواداران نبود، ساختاری معیوب با هزینه‌ای هنگفت ایجاد کرد تا پس از چند هفته ناکامی، باشگاه مجبور به تغییراتی شود که دیگر فایده‌ای نداشت.

این کادر و مدیریت تیم که توسط هواداران به شدت مورد حمله قرار گرفته بود، نهایتا با تغییر سرمربی و سپردن سکان هدایت مردانش به مارتینز، تا حدودی توانست امتیازاتی را کسب نماید و جایگاه فولاد را در جدول بهبود ببخشد.

با این وجود، تصمیم‌گیران باشگاه که هنوز تحت فشار افکار عمومی بودند، ناچار به تغییر مدیرعامل خود شدند و در نهایت، بهرام رضاییان را به خدمت گرفتند. این اعتراضات فروکش نکرد و منتقدان معتقد بودند که این انتخاب به حل بحران موجود کمک نخواهد کرد.

دیری نپایید که سرپرست جدید مدیرعاملی باشگاه با اقداماتی، صحه براین انتقادات نهاد. مارتینز را به دلیل ناکارآمدی اخراج کرد با این وعده که مربی‌ای به خدمت می‌گیرد که از تمام مربیان لیگ برتری، بالاتر باشد، ولی بزودی خبر دعوت از سیدمهدی رحمتی، مربی ناموفق فصل جاری به بیرون درز کرد تا مجددا واکنش‌های مخالف به اوج برسد.

بلافاصله این باشگاه اعلام کرد که موضوع رحمتی فیصله یافته است، هرچند این روزها با رو شدن قرارداد منعقد شده چند میلیاردی وی، شائبه هایی را به وجود آورده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از باشگاه فولاد، مدیرعامل جدید، باز تصمیم اشتباه خود را با گماردن هدایت این تیم به احمد آل نعمه با افزایش مبلغ قرارداد وی، تکرار نمود ولی بعد از چهار هفته، آل نعمه نیز کنار گذاشته شد و عبدالله ویسی که در شرایط مناسبی به دلیل اخراج از صنعت نفت نبود، به کار دعوت شد. ولی تنها تحولی که پس از خروج مارتینز، نسیب فولاد شد، تحمیل ده‌ها میلیارد تومان هزینه و سقوط از جایگاهش در جدول بود.

این وضعیت و اعتراضات مکرر صاحب نظران و هواداران تیم‌ها باعث تشکیل یک جلسه فوری در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شد.

این جلسه اضطراری برای هم اندیشی، شب گذشته سوم اردیبهشت به دعوت هیات فوتبال خوزستان و میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برای جلوگیری از سقوط و حفظ سهمیه فوتبال خوزستان با حضور حمید بنی تمیم مدیر کل ورزش استان، عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال استان، بهرام رضائیان مدیرعامل باشگاه فولاد، حسین رحمانی مدیرعامل باشگاه نفت آبادان و ابراهیم نصیرنیا رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان برگزار شد.

حالا خوزستانی‌ها فانوس به دست به دنبال جمع‌آوری امتیازات بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر هستند تا شاید باز معجزه‌ای نجاتشان دهد.

امین یزدانی از مطرح‌ترین کارشناسان فوتبال خوزستان معتقد است اگر استاندار، فصل گذشته به پیشنهاد ایلنا در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی فوتبال پاسخ مثبت داده بود، این فصل با این فوج عظیم سومدیریتی و هدر دادن سرمایه‌های تیم‌های استان مواجه نبودیم.

گزارش: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز