خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

لذت کار فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، در اجرای صحیح و برنامه محوری کارها است

لذت کار فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، در اجرای صحیح و برنامه محوری کارها است
کد خبر : ۱۳۱۶۱۶۱

تقویت موسسات فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری در مناطق کمتر برخوردار خوزستان، یکی از مسیرهای کارآمد در انتقال درست مفاهیم فرهنگی است؛ مسیری میانبر برای کشف، آموزش و معرفی استعدادهایی که می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در این مناطق تاثیرات فرهنگی و شغلی بسزایی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با توجه به پایان موفقیت آمیز دوره‌های عکاسی و تصویربرداری در مناطق کمتر برخوردار خوزستان توسط موسسه فرهنگی-هنری طلوع هی‌جار بختیاری، سیدعبدالله موسوی مدیر این موسسه با اشاره به نیاز بیش از پیش به اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری و ایجاد زیرساخت به منظور تقویت روحیه جمعی و ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه، گفت: با توجه به پیشنهاد این موسسه و ارائه طرح در قالب جدول شماره ۱۷ به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد اشتغال در برخی از شهرها و مناطق کمتر برخوردار استان، دوره‌هایی در حوزه عکاسی و تصویربرداری از خردادماه تا مهرماه امسال به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

موسوی با این توضیح که این دوره‌ها در شهرهایی از جمله ایذه، دزپارت، رامهرمز، هفتکل، قلعه تل و باغملک به اجرا درآمدند، افزود: در این دوره‌های آموزشی، با برگزاری تورهای طبیعت گردی، دوره‌های نقد و بررسی تصویر، آثار هنرجویان مورد ارزیابی قرار گرفته و در تمامی شهرستان‌ها آثار پایان دوره در قالب جشنواره به ارزیابی نهایی رسید که این طرح با استقبال گرمی مواجه و بازخوردهای مثبتی را در تمامی این شهرستان‌ها ایجاد کرد.

او ادامه داد: در این جشنواره‌های درون شهرستانی، هر هنرجو با تحویل ۱۰ قطعه عکس، شناخت مفهومی خود از تصویر را محک زده و در کنار این اتفاق که برگزیدگان هر بخش هدایا و الواحی را به رسم یادبود دریافت کردند، تصاویر منتخب در چارچوب یک نمایشگاه به بازدید عمومی رسید.

این فعال فرهنگی ضمن تقدیر از عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونین این مجموعه و تمامی کسانی که در برگزاری هرچه باشکوه تر این دوره‌ها در کنار این موسسه بودند، گفت: ۲ هزار و ۳۴۵ قطعه عکس خروجی نهایی این دوره‌ها بود که توسط داوران و کارشناسان عکاسی مورد داوری قرار گرفت. داوران و مدرسین این دوره سید مدیار شجاعی پور، سید خلیل موسوی و مهران خواجوی بودند.

موسوی در پایان تصریح کرد: موسسه طلوع هی‌جار بختیاری در طول سال‌های گذشته تاکنون با اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری و برگزاری جشنواره‌های مختلف، در مسیر تسهیل‌گری و ارتقای سطح کیفی حوزه فرهنگ گام‌های اساسی برداشته و همواره امیدوار است که با حمایت از این موسسه و دیگر متولیان فرهنگی گام‌های موثری برای بهبود حوزه فرهنگ و هنر در مناطق کمتر برخوردار خوزستان برداشته شود. تقویت موسسات فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری در مناطق کمتر برخوردار استان، یکی از مسیرهای کارآمد در انتقال درست مفاهیم فرهنگی است. مسیری میانبر برای کشف، آموزش و معرفی استعدادهایی که می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در این مناطق تاثیرات فرهنگی و شغلی بسزایی ایجاد کنند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز