خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

امداد رسانی به بیش از ۶ هزار اصله درخت در مشهد

امداد رسانی به بیش از ۶ هزار اصله درخت در مشهد
کد خبر : ۹۶۷۹۱۲

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال اخیر ۶ هزار و۵۰۰ اصله درخت، با اطلاع رسانی از سوی شهروندان مشهدی، با تلاش اکیپ‌های سیار با عنوان "امداد گیاه" مورد تیمار و رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص گفت: طرح "امداد گیاه"در سال ۹۶ با راه‌اندازی یک اکیپ، فعالیت خود را آغاز کرد، اما به تدریج به دلیل اهمیت حفظ درختان شهر، امسال با افزودن ۳ اکیپ دیگر، تعداد اکیپ‌های فعال امداد گیاه در مشهد به عدد ۴ رسید.

وی افزود: در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آنها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: متخصصان گیاهپزشک این معاونت، در قالب اکیپ "امداد گیاه"با هدف امداد رسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم، در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان با استفاده از راهکار‌های دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می‌کنند.

یعقوبی بیان کرد: این اکیپ‌ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان براساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزاد سازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش‌شده که پس از بازدید و بررسی درخواست‌ها، به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امدادرسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای آفات بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز