خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس نقد مدیریت در هزاره سوم مطرح شد؛

آنتی مارکتینگ؛ رویکرد اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد

آنتی مارکتینگ؛ رویکرد اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد
کد خبر : ۴۲۱۶۵۱

آنتی مارکتینک در واقع رویکرد نقد و اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد است. توصیه‌ای که مارکتینگ به افراد در دنیا می‌کند؛ صرفاً بحث فروش است و می‌گوید هر چه در دنیا بیشتر بتوانی عرضه کنی، سود بیشتری می‌توانی به دست آوری.

اسرافیل شیرازی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آنتی مارکتینگ در ایران گفت: آنتی مارکتینگ در واقع رویکرد نقد و اصلاح عرضه و تقاضا در اقتصاد است. توصیه‌ای که مارکتینگ به افراد در دنیا می‌کند؛ صرفاً بحث فروش می‌باشد و می‌گوید هرچه در دنیا بیشتر بتوانی عرضه کنی، سود بیشتری می‌توانی به دست آوری.

دبیر اجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم با بیان اینکه اساس کار مارکتینگ در تجلی بیرونی گنجانده می‌شود، افزود: یعنی هرکسی که موفق‌تر باشد در ارائه یک وجه و یک تصویر بیرونی به‌ مراتب در کسب هم موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در جامعه موفق بودند غالباً زبان بیان و تبلیغ خوبی نداشتند؛ اما در عمل بسیار خوب پیشرفت کردند، اظهار داشت: اکثر فیلسوف‌ها، دانشمندان و مخترعان، عموماً انسان‌های گوشه‌گیری هستند و این افراد زیاد اهل معاشرت نیستند. مارکتینگ این افراد را نقض می‌کند.

شیرازی با بیان اینکه افرادی که در مارکتینگ هستند ارزش و اعتبار برای عناصر را بر اساس معیار سودآور بودن آن می‌سنجند ادامه داد: اگر بر این معیار پیشروی کنیم؛ به‌طور مثال یک گاو که هم شیر می‌دهد و هم می‌توان از گوشت و پوست آن استفاده کرد؛ ارزشش از نیوتن بیشتر است.

وی با بیان اینکه مردم اروپا هیچ‌کس را متمدن نمی‌دانند به‌جز خودشان گفت: مردم اروپا که از منظر غرب مرکزی به کشور منطقه خود نگاه می‌کنند؛ همه را به غیر از خودشان بربر، وحشی و بی‌فرهنگ می‌دانند.

وی ادامه داد: مردم اروپا در مورد صنعت و تکنولوژی هم افکاری مانند همین افکار دارند و ادعا دارند صنعت، مخصوص نژاد برتر است و نژاد برتر را هم‌نژاد آلمانی می‌دانند.

دبیر اجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم بیان کرد: در ژاپن به‌عنوان یک کشور توسعه‌یافته پس از رشد اقتصاد و از بین رفتن ارزش‌ها و نظام خانواده، دوباره به دنبال احیا آن برآمدند.

وی گفت: نگرش غرب‌گرا تمام ارزش‌های بومی و خانواده را نفی می‌کند.

شیرازی اذعان داشت: آنتی مارکتینگ می‌خواهد بگوید تعقیب‌کننده الگوهای غربی نباشیم؛ زیرا الگوهای غربی الگوهایی هستند که قبلاً آزمایش شده و دوباره امتحان کردن آن اشتباه است.

عضو شورای سیاست‌گذاری با بیان اینکه آنتی مارکتینگ یک نگاه مخالف در برابر مارکتینگ است، اظهار داشت: مارکتینگ عملاً جامعه را فروشنده می‌بیند و نتورک صرفاً یک بیزنس است و افراد در صورت کاشت باید یک برداشت چشم‌گیر داشته باشند.

لازم به ذکر است شیرازی در پایان، تاریخ و مکان برگزاری کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم را، بیست و پنجم آذرماه، روز پژوهش، در دانشگاه فردوسی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور احمد روستا و پروفسور حمیدی زاده اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر