خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

ظرفیت‌های بسیاری درمشهد برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی وجود دارد

ظرفیت‌های بسیاری درمشهد برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی وجود دارد
کد خبر : ۱۳۹۹۲۹۶

شهردار مشهد با تأکید براین که موضوع رسانه و زن برای شهرداری و شورای اسلامی شهر بسیار اهمیت دارد و در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهر توجه ویژه‌ای به آن می‌شود گفت: بر اساس همین جایگاه میزبانی برگزاری جشنواره بین‌المللی زن در رسانه خورشید را پذیرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، در نشست کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر که با دستور کار بررسی ویژه برنامه‌های برگزاری جشنواره زن در رسانه خورشید برگزار شد افزود: معتقدیم برگزاری خوب جشنواره بین‌المللی زن در رسانه خورشید آبروی حوزه فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بین‌المللی که با حضور حدود ۱۰۰زن فعال رسانه‌ای خارجی از ۴۵ کشور جهان درمشهد برگزار خواهد شد کار بسیار سنگینی است اظهار کرد: دلیل اصلی پذیرش میزبانی چنین جشنواره بزرگی محور بودن رسانه بود زیرا برای شهرداری و شورای اسلامی شهر جایگاه رسانه بسیار رفیع است.

شهردارمشهد اضافه کرد: دومین دلیل برای قبول میزبانی جشنواره اهمیت جایگاه زن برای مدیریت شهری است، زیرا از اول انقلاب و همه دوران‌ها زن هدف اصلی دشمنان بوده، به‌عنوان‌مثال بحث کشف حجاب و موضوعات سال گذشته که هدف اصلی دشمنان این بود از طریق مباحث مرتبط با زنان به جامعه ،کشور و نظام اسلامی ضربه بزنند اما تاکنون موفق نشده‌اند.

قلندر تصریح کرد: با توجه به همین سیاست‌های مدیریت شهری میزبانی جشنواره بین‌المللی زن در رسانه خورشید را که موضوع آن‌ هم مباحث مرتبط با زنان و هم بحث رسانه بود را پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور ۱۰۰تا ۱۲۰ زن فعال رسانه‌ای داخلی و حدود ۱۰۰ زن فعال رسانه‌ای از ۴۵ کشور جهان درمشهد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این جشنواره باوجود حضور این حجم از فعالین رسانه‌ای داخلی و خارجی و با توجه به زمان کنونی که دشمن زنان و مشهد را هدف قرارداده بسیار مهم است.

شهردار مشهد گفت: مشهد زیر زره بین دشمن است و نقاط مثبت آن توسط فعالان رسانه‌ای دلسوز و نقاط ضعف با بزرگنمایی توسط رسانه‌های معاند منعکس می‌شود.

قلندر ادامه داد: در کنار موضوع زن و رسانه مسئله دیگری که برای برگزاری این جشنواره به آن توجه کردیم این بود که متأسفانه مشهد جشنواره بزرگی به سبک و سیاق بین‌المللی نداشته است و یکی از خواسته‌های ما از وزارت ارشاد نیز برای برگزاری جشنواره بین‌المللی زن در رسانه خورشید هم این بوده است که دبیرخانه دائمی جشنواره در مشهد راه‌اندازی شده و جشنواره به‌صورت سالانه، دوسالانه و یا هرمدت زمان دیگری که قرار بر برگزاری آن است در مشهد برگزار شود.

وی افزود: درمجموع قراراست تا یک جشنواره مهم بین‌المللی باهدف نمایاندن چهره واقعی ایران اسلامی و شهر امام رضا(ع) با محوریت بانوان درمشهد برگزار کنیم که در کنار تأثیرات مثبت‌ در حوزه بانوان، شورونشاطی را در حوزه فرهنگی ایجاد خواهد کرد.

شهردارمشهد ادامه داد: امیدواریم با کمک همه بخش‌ها به‌ویژه حمایت فعالان رسانه‌ای در طول مدت برگزاری جشنواره که مشهد زیر زره بین رسانه‌های داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت شاهد انعکاس مناسب این جشنواره بزرگ بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز