خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق ایران مطرح کرد؛

رفع تعهد ارزی سبب رونق صادرات خواهد شد

رفع تعهد ارزی سبب رونق صادرات خواهد شد
کد خبر : ۱۳۸۶۵۰۴

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: با توجه به این که ما کالاهای مان را به صورت ریالی و غیر ارزی صادر می‌کنیم‌، باید رفع تعهد ما نیز به صورت ارز نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین محمودی خراسانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رنگ، پلاستیک و ماشین آلات مشهد درخصوص مشکلات بخش تولید تاکید کرد: متاسفانه مشکلات زیاد است اما همه تولید کنندگان باید مشکلات را کوچک و خودشان را بزرگ بدانند تا از عهده آن برآیند باید با دولت تعامل کرد و دولت نیز باید به بخش خصوصی کمک کند. 

وی درباره رونق صادرات ادامه داد: با توجه به آن که ما در موقعیت همجواری با کشورهای آسیای میانه و افغانستان هستیم و مزیت نسبی استان همجواری با این دو کشور است ، خوشبختانه فرصت صادرات، مهیا است اما آن چیزی که می‌تواند صادرات را رونق ببخشد رفع تعهد ارزی است. 

محمودی خراسانی با بیان آن که در گذشته صادرات به صورت ریالی انجام‌ می‌شد، توضیح داد: متاسفانه درحال حاضر این کشورها کالا را از ما به صورت ریالی خریداری می‌کنند و ما خودمان کالا را برای آن ها صادر می کنیم‌ اگرچه صادر کننده نمونه، واحد نمونه صنعتی و واحد نمونه کیفیت نیز هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: اما با توجه به این که ما کالاهایمان را به صورت ریالی صادر می‌کنیم‌، باید رفع تعهد ارزی ما هم به صورت ارز نباشد، اگرچه این می طلبد که ما مستندات لازم و کافی را داشته باشیم که به ارگان های ذی صلاح ارائه دهیم و اگر این موضوع به اثبات رسید از ما باید رفع تعهد ارزی شود.

وی اظهار داشت: در غیر این صورت یک فشار مضاعف به بخش ارزی استان و کشور وارد می شود چون ما با ریال کالا را صادر می کنیم اما بعد باید ارز خریداری و آن را جایگزین کنیم‌. به اعتقاد من باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و در نهایت صادرکننده واقعی خواهد ماند و دست واسطه ها نیز قطع خواهد شد. 

وی با اشاره به آن که نمایشگاه ویترین یک شهر و استان است، اظهار داشت: به اعتقاد من نمایشگاه ها می تواند هم به مصرف کننده و هم تولید کننده کمک کند. تولید کنندگان با عرضه محصولات، خودشان را بهتر می توانند معرفی کنند و بازدید کنندگان نیز حق انتخاب خواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز