خبرگزاری کار ایران

جشنواره «فاخر» با موضوع پیوند مدرسه و صنعت برگزار می شود

جشنواره «فاخر» با موضوع پیوند مدرسه و صنعت برگزار می شود
کد خبر : ۱۲۰۵۷۵۵

دبیر جشنواره فاخر گفت: نهمین دوره جشنواره فاخر در سطحی فراتر برگزار و ایده ها، خلاقیت و نوآوری ها از تمامی سطوح جامعه، صنوف و سنین دریافت می شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباس قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه نهمین جشنواره فاخر بیان کرد: جشنواره فاخر مخفف فعالان ایده پرداز خراسان رضوی است که از سال ۹۲ تا سال ۹۹ هشت دوره از آن برگزار شد و امسال با تغییراتی در این جشنواره با موضوع پیوند مدرسه و صنعت  فعالیت خواهد کرد.

دبیر جشنواره فاخر افزود: از سال ۹۷ اتفاق ویژه و خاص در جشنواره فاخر ششم رخ داد و این جشنواره از قالب داش آموزی و معلمی خارج شد و به دانشجویان و اساتید دانشگاه کشیده شد، اتفاق بهتر اینکه ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری هایی که در جشنواره فاخر آورده شد، صاحبان صنایع و سرمایه این ایده ها را انتخاب و مسیر تجاری سازی آنها را به عهده گرفتند که یک ایده را از صفر به ۱۰۰برسانند و وارد بازار کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره فاخر هفتم و هشتم در شرایط کرونا برگزار شد و در این جشنواره سعی شده، محتواسازی آموزشی و خلاقیت هایی که در این زمینه رخ داده صورت گیرد؛ گفت: جشنواره پنجم و ششم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و جشنواره هفتم و هشتم با همکاری اداره ناحیه چهار آموزش و پرورش برگزار شد.

قاسمی اظهار کرد: جشنواره نهم برخلاف جشنواره های قبل، دارای افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود و امروز با این نشست خبری افتتاحیه جشنواره فاخر را استارت زدیم و اردیبهشت ماه سال آینده اختتامیه جشنواره فاخر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بخشنامه ای که به تمام استان ارسال خواهد شد، دانش آموزان و همکاران آموزشی می توانند تمام نوآوری ها و ایده های خود را به جشنواره ارسال کنند و کمیته داوران از بین آثار رسیده بهترین ها را انتخاب و در اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

دبیر جشنواره فاخر گفت: ما با هماهنگی با شرکت های صنایع خراسان، انجمن مدیران استان و اصناف مشهد برای جشنواره نهم در سطحی فراتر برنامه ریزی کردیم و ایده ها، خلاقیت و نوآوری ها را از تمامی سطوح جامعه، صنوف و سنین دریافت می کنیم که اتفاق بزرگی است.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از ایده ها در نطفه خفه می شود و هیچ کدام از اینها اجرایی نمی شود، به بازار نمی رسد و جاری سازی رخ نمی دهد و متاسفانه ابتر می ماند، بعضی از دانش آموزان هزینه اینکه از ایده خود یک نمونه اولیه تهیه و به جشنواره ارائه بدهند را ندارند و این ایده ابتر می ماند و هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد.

مبدع جشنواره فاخر بیان کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۹ تمام حمایت های مالی و معنوی در خصوص جشنواره فاخر توسط بنده صورت گرفته است و در کنار آن یک موسسه آموزشی و مدرسه ابتدایی وارستگان دارم که این مدرسه اولین مدرسه کار و کسب با تفکر کارآفرینی در سطح کشور است و تاکنون چنین مدرسه ای در کشور با این رویکرد وجود ندارد.

وی افزود: با هماهنگی که برای نهمین جشنواره فاخر بین وزارت صنایع بازرگانی و آموزش و پرورش صورت گرفته است، هماهنگی بین مدرسه و صنعت شکل خواهد گرفت.

قاسمی در خصوص حمایت آموزش و پرورش گفت: به زودی تفاهم نامه ای فی ما بین دبیرخانه اجرایی جشنواره فاخر و اداره آموزش و پرورش امضا خواهد شد؛ همچنین برای اولین بار نحوه ارسال آثار و موضوعات جشنواره فاخر در قالب ویدئو به عنوان شیوه نامه الکترونیکی تهیه و ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره فاخر از مشهد و خراسان رضوی شروع و در ادامه در کل کشور این جشنواره را برگزار خواهیم کرد؛ افزود: مدیریت در هیچ کدام فعالیت های اجتماعی ما وجود ندارد و ما در این جشنواره این موضوع را محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز