خبرگزاری کار ایران

سردار قربان‌زاده در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

ابتلای یک سوم نیروهای انتظامی خراسان رضوی به کرونا / هیچ سربازی به دلیل کرونا جان نباخت

ابتلای یک سوم نیروهای انتظامی خراسان رضوی به کرونا / هیچ سربازی به دلیل کرونا جان نباخت
کد خبر : ۱۱۴۰۳۸۸

جانشین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۶٠ درصد سربازان و کارکنان کادر انتظامی در استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار ابراهیم قربان‌زاده جانشین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد افزود: شروع هفته ناجا از روز شنبه هفته آینده با اجرای مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در ستاد خواهد بود که در طول هفته با حدود ۲۹ برنامه و ۳۲۷ فعالیت در خدمت مردم استان هستیم. 

وی ادامه داد: بخشی از این برنامه ها مانند تجلیل از آمران به معروف، برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، محفل انس با قرآن و رونمایی از مسابقات ترافیکی به طور عام است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در کرونا جان باختند گفت: در این هفته برنامه تجلیل از خانواده این عزیزان را نیز در دستور کار داریم.

سردار قربان‌زاده ادامه داد: در هفته آینده افتتاح دو مرکز آموزشی سربازان در شهرستان های نیشابور و سبزوار را نیز در برنامه داریم که با پیگیری های متعدد توانستیم. مجوز این کار را بگیریم. همچنین طرح های هوشمند سازی پلیس و درخواست اینترنتی گذرنامه با هدف تحقق پلیس هوشمند از دیگر برنامه های هفته آینده است.

وی تصریح کرد: اجرای شروع ساخت پروژه های عمرانی که به همت خیرین امنیت ساز محقق شد هم از برنامه های دیگر هفته نیروی انتظامی است.

جانشین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون صددرصدی سربازان داریم، تجلیل از سربازان ساعی، نخبه و بانظم هم از برنامه های در دستور کار است. مسابقات ورزشی بانوان، رالی خانوادگی، کوهپیمایی از جمله برنامه های ورزشی هفته آینده است.

جانشین نیروی انتظامی استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان ابتلا و واکسیناسیون سربازان در سطح استان گفت: بیش از ۶٠ درصد سربازان و کارکنان کادر انتظامی در استان واکسینه شدند. خوشبختانه هیچ سربازی جان خود را بر اثر کرونا از دست نداده است. این آمارها با توجه به اقدامات گسترده پلیس نشان از خدمت مضاعف افراد شاغل در مراکز انتظامی را دارد که حتی منجر به صدور پیام تشکر رهبر انقلاب از تلاش های بیش از پیش نیروی انتظامی شد. 

وی در تشریح اقدامات سال قبل نیروی انتظامی گفت: در بخش خدمات امدادی و قضایی و عملیاتی حدود ۵ میلیون تماس تلفنی داشتیم یعتی هر هفت ثانیه یک تماس تلفنی، همچنین بیش از یک میلیون و هفتصد هزار ماموریت عملیاتی داشتیم که ۴٠ درصد میزان تماس های مردمی منجر به انجام ماموریت می شود.

سردار قربان‌زاده ادامه داد: در بحث میزان مراجعین به یگان های انتظامی بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر مراجعه مستقیم به کلانتری، پاسگاه و مراکز انتظامی داشتیم که این میزان دو درصد افزایش نسبت به سال قبل بود. همچنین حدود ١٨١ هزار بدرقه متهم در سطح استان طی یکسال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش وقوع سرقت احشام در استان گفت: طی یک سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی قتل ها، کاهش ۲۳ درصدی مفاسد اجتماعی و کاهش دو درصدی تیراندازی غیرنظامی را شاهد بودیم که اقدامات پلیسی منجر به کشف بیش‌از ٣۴ تن مواد مخدر نیز شد. کشف ٩۴ درصدی سرقت های اتومبیل نیز از موفقیت های دیگر پلیس در سال گذشته بود. ١١ هزار پرونده جرایم سایبری نیز تشکیل شده است.

جانشین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در کنار اقدامات پیشگیرانه شاهد دستگیری بیش از ۱۴۱ هزار نفر بودیم، همچنین دستگیری بیش از ۳۳ درصد متهمینی که برای بار چندم به مراجع قضایی معرفی شدند از اقدامات سال قبل بود.

وی با اشاره به این که بازه سنی مجرمین بین ۲۵ تا ۳۹ سال بوده گفت: حدود ٣ هزار معتاد، دو هزار قاچاقچی و هفت هزار و ۲۶۷ خرد فروشان مواد مخدر را در سال قبل دستگیر کرده ایم که جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار قربان زاده افزود: دستگیری ۴۳۴ مورد در بحث برخورد با اراذل و اوباش نیز سال قبل رقم خورد که امنیت مردم را در ساعت های خاص به خطر می انداختند.

وی در خصوص آمار وظیفه عمومی نیز گفت: ٢ هزار مورد صدور کارت معافیت، ٣ هزار کارت معافیت کفالت و ۴ هزار کارت المثنی کارت معافیت را در سال قبل داشته ایم. همچنین ۵١٠ مورد جلسه شورای پزشکی برای افرادی که مدعی معافیت پزشکی بودند برگزار شده است. بیش از ۴ هزار سرباز فراری و غایب نیز دستگیر شده اند. 

جانشین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: حدود ١٠١ هزار مراجعه به بخش وظیفه عمومی داشتیم، ٢۵ هزار اعزام مشمول به مراکز آموزشی داشتیم و ٧٢٩ مورد ملاقات حضوری داشتیم. 

وی ادامه داد: حدود ١٧٣ هزار جلد گذرنامه صادر و تجدید است، ۵۵ هزار گواهینامه صادر شده است. یک میلیون پاسخگویی نیز در مراکز پلیس صورت گرفته است. همچنین بیش از ٣٢ هزار مورد تایید صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی واحدهای صنفی داشتیم. در بحث تشخیص هویت نیز حدود ١١ هزار و پانصد مورد به واحدهای پاسخگویی مراجعه کرده اند. تسهیلات ترخیص خودرو نیز برای کسانی که منع قانونی ندارند در گرفته شده است و مجموعا بیش از دو میلیون و ۶۵٠ هزار مورد اقدامات همکاران در مجموعه انتظامی بوده که در سال قبل صورت گرفته است. 

سردار قربان زاده در پایان گفت: در طول ٣٠٠ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نیز اقدامات ویژه ای صورت گرفته است که تلاش ویژه مرزبانان را برای حفظ و ارتقای امنیت کشور نشان می دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز