خبرگزاری کار ایران

با موافقت IPC؛

شرایط حضور بانوان در اولین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی فراهم شد

شرایط حضور بانوان در اولین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی فراهم شد
کد خبر : ۱۳۸۰۶۱

بخش‌نامه حضور بانوان در این رقابت‌ها در حال تنظیم و ارسال است و اسامی علاقه‌مندان باید حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده به همراه تصویر گذرنامه و نمونه امضا ورزشکاران ارسال شود.

سرپرست انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین درخصوص فراهم شدن شرایط حضور بانوان در مسابقات آزاد دو ومیدانی، جام حسین برقچی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر هادی‌زاده افزود: برای اولین بار است در ایران رقابت‌های رشته دوومیدانی جانبازان و معلولین در سطح بین‌المللی پیش‌بینی شده و امیدواریم با حضور گسترده ورزشکاران داخلی و خارجی، این رویداد ورزشی به خوبی برگزار شود.

سرپرست انجمن دو ومیدانی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات آزاد در ایران از چند نظر برای ما حائز اهمیت است، نخست آنکه مورد تایید IPC قرار گرفته و رکوردهای ثبت شده در آن برای ارتقای رنکینگ جهانی و کسب امتیازات لازم برای مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک موثر است، ضمن آنکه به دلیل برگزاری آن در کشور خودمان، ورزشکاران بیشتری می‌توانند در این رویداد ورزشی شرکت کرده و بدون صرف هزینه و شرکت در مسابقات برون مرزی، جایگاه خود را ارتقا دهند.

وی اعلام کرد: در ابتدا این مسابقات برای آقایان پیش‌بینی شده بود، اما مکاتباتی با کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام شد و طی آن درخواست کردیم از آنجا که این مسابقات برای کسب سهمیه و رنکینگ جهانی حائز اهمیت است، شرایط حضور بانوان نیز در این رقابت‌ها هم فراهم شود، بر این اساس بانوان نیز همانند آقایان می‌توانند در مواد مختلف رقابت کرده و دارای رنکینگ جهانی شوند.

سرپرست انجمن دوومیدانی تصریح کرد: هم اکنون بخش‌نامه حضور بانوان در این رقابت‌ها در حال تنظیم و ارسال است و اسامی علاقه‌مندان باید حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده به همراه تصویر گذرنامه و نمونه امضا ورزشکاران ارسال شود.

هادی‌زاده افزود: این رقابت‌ها اوایل خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و هم اکنون مراحل مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم به عنوان میزبان این مسابقات، شاهد حضور نفرات قابل توجهی از خارج و داخل ایران باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز