خبرگزاری کار ایران

کوتاه و خواندنی از جام قهوه‌ای؛

شماره ۲ شگفت‌انگیز ایران / دو ملی‌پوش در آستانه رکوردشکنی / ایران بدون شکست مقابل بوسنی

شماره ۲ شگفت‌انگیز ایران / دو ملی‌پوش در آستانه رکوردشکنی / ایران بدون شکست مقابل بوسنی
کد خبر : ۱۷۶۲۶۴

تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای چهارمین بار در جام جهانی شرکت می کند که به لحاظ میانگین سنی، در این دوره پیرترین تیم را نسبت به سه دوره قبلی جام جهانی در اختیار دارد.

برخی از واقعیت‌های مربوط به جام جهانی همچون پرافتخارترین بودن برزیل در این رقابت‌ها با ۵ عنوان قهرمانی جهان یا اینکه مارادونا با گل معروف دست‌خدای خود زمینه‌ساز دومین و به یادماندنی‌ترین قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی شد را تقریبا همه فوتبال‌دوستان می‌دانند، اما مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان برخی حقایق دیگری هم دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانستنی‌های کوتاه و خواندنی بیستمین دوره جام‌جهانی را در سرزمین قهوه و مهد فوتبال بخوانید:

پیرترین تیم ایران در جام‌های جهانی

تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل نسبت به سایر دوره‌هایی که در این رقابت‌ها حضور داشته، پیرترین تیم را در اختیار دارد. ایران در حالی برای چهارمین بار در جام‌جهانی شرکت می‌کند که به لحاظ میانگین سنی، در این دوره پیرترین تیم را نسبت به ۳دوره قبلی جام جهانی در اختیار دارد.

ایران بدون شکست مقابل بوسنی

ایران در جام‌جهانی برزیل با نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه است. تاکنون ایران یک‌بار با تیم نیجریه روبرو شده که آن هم در یک دیدار دوستانه پیش از بازی‌های جام جهانی ۹۸ فرانسه بود که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. تیم بزرگسالان ایران تاکنون مقابل آرژانتین به میدان نرفته و تنها در رده زیر ۱۷ سال در جام جهانی امارات مقابل آرژانتین به تساوی یک بر یک رسید. تیم کشورمان مقابل بوسنی نتایج خیلی خوبی گرفته، در ۵ دیدار گذشته این دو تیم، ایران ۴ بار بوسنی را شکست داده و یک ‌بار هم به تساوی رسیده است.

دو ملی‌پوش در آستانه رکوردشکنی

آندرانیک تیموریان اگر در ۳ بازی تیم ملی در جام‌جهانی برزیل برای ایران به میدان برود، به رکورد ۶ بازی در جام‌جهانی مهدی مهدوی‌کیا می‌رسد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم اگر در ۳ بازی به میدان برود، با رکورد علی دایی یعنی ۵ بازی در جام‌جهانی برابری می‌کند.

شماره ۲ شگفت‌انگیز تیم ملی

درخشان‌ترین شماره تیم ملی در جام‌های جهانی شماره ۲ است. ایرج دانایی‌فرد با این شماره در جام‌جهانی آرژانتین برای ایران گل زد و در سال ۹۸ فرانسه، مهدی مهدوی‌کیا هم با این شماره موفق به گلزنی شد.

قهرمانی ۸ تیم در جام‌جهانی

از اولین دوره برگزاری جام‌جهانی در سال ۱۹۳۰ در اروگوئه تاکنون که این رقابت‌ها ۱۹ بار دیگر برگزار شده، تنها ۸ کشور جام‌قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

جام در انحصار اروپا و آمریکای‌لاتین

هیچ کشوری خارج از اروپا و آمریکای‌جنوبی تاکنون موفق به فتح جام جهانی نشده است.

برزیل با ۵ قهرمانی بیرون از خانه

برزیل تنها قهرمان جام‌جهانی است که با وجود ۵ قهرمانی در این تورنمنت هیچ‌یک از آنها را در خاک خود بدست نیاورده است.

الیور کان بهترین دروازه‌بان جام

اولیور کان، سنگربان پیشین تیم ملی آلمان تنها دروازه‌بانی است که جایزه بهترین بازیکن جام‌جهانی(توپ طلای آدیداس) را از آن خود کرده است.

کره‌جنوبی موفق‌ترین تیم آسیا

کره‌جنوبی تنها تیم آسیایی است که تا به حال به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده است. کره‌‌ای‌ها در جام جهانی ۲۰۰۲ و در خاک خود به این افتخار دست پیدا کردند.

استرالیا پایین‌ترین تیم رده‌بندی فیفا

استرالیا رده پایین‌ترین تیم در میان ۳۲ تیم حاضر درجام جهانی ۲۰۱۴ است. ساکروس در حال حاضر روی پله ۵۹ رده ‌بندی فیفا قرار دارد.

نیوزلند؛ ناکام بدون شکست

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیوزیلند تنها تیمی بود که بدون قبول حتی یک شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. نیوزیلند در هر ۳ بازی خود برابر ایتالیا، اسلواکی و پاراگوئه مساوی کرد. حتی اسپانیای قهرمان هم در این رقابت‌ها باخت.

فرانسه؛ بدترین مدافع قهرمانی

لقب بدترین مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی از آن فرانسه است که ۴ سال پس از قهرمانی‌اش در جام جهانی ۱۹۹۸ در خانه، در جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن بدون حتی یک گل زده و در مرحله گروهی حذف شد.

رژه میلا؛ پیرترین گلزن جام جهانی

در جام‌جهانی ۱۹۹۴، روژه میلا، اسطوره فوتبال کامرون در سن ۴۲سالگی مقابل آرژانتین گلزنی کرد تا مسن‌ترین گلزن و بازیکن تاریخ جام‌جهانی باشد.

سالنکوی روسی رکوردار بیشترین گل

رکورد بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک بازی جام جهانی متعلق به اولگ سالنکو، بازیکن اسبق تیم ملی روسیه در پیروزی این تیم برابر کامرون است که ۵ گل به ثمر رساند.

مجارستان - السالوادور؛ پرگل‌ترین دیدار جام

پیروزی ۱۰ بر یک تیم ملی مجارستان برابر السالوادور در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، پرگل‌ترین بازی و پیروزی در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز