خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۴ - برزیل؛

هلند۵ - اسپانیا یک؛ تحقیر ماتادورها در سالوادور / انتقام شوک آور لاله ها

هلند۵ - اسپانیا یک؛ تحقیر ماتادورها در سالوادور / انتقام شوک آور لاله ها
کد خبر : ۱۷۶۱۹۹

آرین روبن گل پنجم و نابود کننده را هم به اسپانیا زد تا دل بوسکه و شاگردانش شبی کابوس وار را در سالوادور پشت سر بگذارند. به نظر می رسد در این جام جهانی افول دوران ماتادورها فرا رسیده باشد.

تیم ملی هلند در شبی رویایی و فراموش نشدنی موفق شد با نتیجه ۵ بر یک مقابل اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی به پیروزی برسد تا ماتادورها نتیجه ای باور نکردنی و شبی تحقیرآمیز را در نخستین بازی خود در جام بیستم شاهد باشند.

به گزارش ایلنا، در نخستین دیدار از گروه B جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه سالوادور تیم های اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی و هلند فینالیست دوره گذشته جام جهانی از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه عجیب و باور نکردنی ۵ بر یک به سود هلندی ها به پایان رسید تا لاله ها انتقام شوک آوری از اسپانیایی ها به دلیل شکست در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ بگیرند. فان پرسی(۲گل)، روبن(۲گل) و دفری ۵ گل لاله ها را به ثمر رساندند.

ترکیب اسپانیا:کاسیاس، آزپلیکوئتا، پیکه، راموس، جوردی آلبا، بوسکتس، ژابی آلونسو، ژاوی، سیلوا، اینیستا، دیه گو کاستا.

ترکیب هلند:سیلسن، ولار، دی ویریج، مارتینز ایندی، بلیند، دی یونگ، جانمات، دی گوزمان، فان‌پرسی، اشنایدر، روبن

نیمه نخست

اگرچه دقایق ابتدایی این بازی چنگی به دل نزد ولی هر چه از زمان مسابقه می گذشت دو تیم دست به حملات جسته و گریخته ای می زدند که البته سهم ماتادورها بیشتر بود چراکه در میانه میدان ژاوی، اینیستا و سیلوا با تکنیک و قدرت بازیسازی خود موقعیت های خوبی را برای دیه گو کاستای اصالتا برزیلی فراهم می کردند.

در دقیقه ۲۷ پاس زیبا و عمقی ژاوی، کاستا را در موقعیتی عالی برای به ثمر رساندن گل نخست بازی قرار داد که کاستا در حالیکه با سر توپ زدن قصد فریب مدافع هلندی را داشت به یک باره سرنگون شد و داور این بازی به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمید که تصاویر آهسته حکایت از مشکوک بودن این تصمیم داور داشت. ژاوی آلونسو پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را از زیر دستانسیلسنسنگربان هلند به تور دروازه دوخت تا دومین ضربه پنالتی رقابت های جام جهانی در روز دوم نیز تبدیل به گل شود.

در دقیقه ۴۱ سیلوا موقعیت بسیار مناسبی داشت تا برای دومین بار دروازه هلند را باز کند که سیلین مهاجم ماتادورها را ناکام گذاشت.

در دقیقه ۴۳ فان پرسی موفق شد با ضربه سری شیرجه ای و زیبا بر روی ارسال بلین توپ را دور از دستان کاسیاس به قعر دروازه اسپانیا بکوبد تا ضمن به ثمر رساندن چهل و چهارمین گل ملی خود باعثشود هلندی ها بازنده به رختکن نروند.

نیمه دوم

نیمه دوم با برتری هلندی ها آغاز شد چراکه پس از گذشت دقایق ابتدایی این نیمه آرین روبن بود که در دقیقه ۵۲ شادی را با اردوی لاله های نارنجی ولی آبی پوش آورد. روبن بر روی پاس زیبایی که از سمت چپ برای وی ارسال شده بود به زیبایی پیکه را با سر توپی که زد از جریان بازی خارج کرد و با ضربه ای دقیق با پای چپ بر توپ را بر خلاف حرکت کاسیاس به تور دروازه دوخت تا برتری را به اردوی هلند بیاورد.

در دقیقه ۶۴ استفان دی وریج موفق شد بر روی اشتباه کاسیاس در خروج از دروازه با ضربه سر دروازه اسپانیا را برای سومین بار باز کند تا هلندی ها انتقام سختی را از ماتادورها گرفته باشند. در این صحنه اسپانیایی ها به خطای فان پرسی بر روی کاسیاس اعتراض کردند ولی تاثیری بر قضاوت داور نگذاشت چراکه وی سوت خود را به نشانه گل به صدا در آورده بود.

در دقیقه ۶۶ اسپانیا به گل دوم رسید ولی کمک داور این دیدار پرچم خود را به نشانه افساید بالا برده بود و این گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۷۲ اشتباه مهلک کاسیاس باعثشد فان پرسی مهاجم زهردار هلندی ها توپ را از وی برباید و به برای چهارمین بار تور دروازه ماتادورها بچسباند تا ضمن به ثمر رساندن دومین گل خود، مقدمات تحقیر مدافع عنوان قهرمانی را در نخستین حضورش در جام جهانی ۲۰۱۴ فراهم کند.

در دقیقه ۸۰ آرین روبن گل پنجم و نابود کننده را هم به اسپانیا زد تا دل بوسکه و شاگردانش شبی کابوس وار را در سالوادور پشت سر بگذارند. به نظر می رسد در این جام جهانی افول دوران ماتادورها فرا رسیده باشد.

در این گروه تیم های شیلی و استرالیا نیز حضور دارند که از ساعت ۲:۳۰ بامداد به مصاف هم خواهند رفت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز