یک مقام مسئول مطرح کرد؛
حمایت از کسب و کارهای نمایشگاهی در شرایط کرونا
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از برنامهریزی این سازمان در سال ۱۳۹۹ جهت حمایت از صنعت نمایشگاهی با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اشاره به اینکه تقریبا از اواخر بهمنماه صنعت نمایشگاهی دنیا متوقف شده و مشاغل پیشین و پسین این صنعت در حالت رکود به سر می برند، گفت: حمایت از فعالان صنعت نمایشگاهی به عنوان مهمترین ابزار تحریک تقاضا و در نهایت تولید از اولویتهای اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ برگزارکننده حقوقی نمایشگاهها و بیش از ۴۰ مرکز نمایشگاهی در سراسر کشور گفت: صنعت نمایشگاهی و برگزاری رویداد به علت تحریک سایر مشاغل تولیدی و خدماتی از جمله غرفهسازی و صنایع چوب، صنعت رنگ، صنعت برق و الکترونیک، نرمافزارهای رایانهای، حمل و نقل، صنایع کفپوش، بازاریابی و مشاغل خدماتی، نقش پررنگی در ایجاد اشتغال و تولید دارد.
قمری افزود: همچنین تنوع و تعدد فعالان شاغل در شرکتهای برگزارکننده نمایشگاه به حدی است که میتوان از فرایند برگزاری نمایشگاهها به عنوان یک صنعت یاد کرد.
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیتهای نمایشگاهی از جمله مشاغل پرریسک در زمینه شیوع ویروس کووید ۱۹ است، گفت: به نظر میرسد نمایشگاهها، جزء آخرین مشاغلی باشد که در شرایط امن از نظر شیوع ویروس و با رعایت پروتکلهای بهداشتی بازگشایی خواهد شد، لذا لازم است با ابزارهای مختلف از مجریان نمایشگاهی که حداقل به مدت ۵ یا ۶ ماه فعالیتهای خود را متوقف کردهاند، حمایت کرد.
قمری، هماهنگی با بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پرداخت تسهیلات کمبهره سرمایه در گردش به مجریان با هماهنگی انجمنهای مربوطه و همچنین برنامهریزی جهت حمایت از توسعه و تجهیز مراکز نمایشگاهی را از برنامههای سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاههای مسئول حمایت از فعالان صنعت نمایشگاهی با جدیت بیشتری دنبال شود.