گزارش عملکرد حوزه معاونت بازاریابی و فروش در سال ۱۳۹۶
ثبت رکورد صادرات یک میلیون و 150 هزارتن محصولات فولادی در ذوب آهن اصفهان
به گزارش ایلنا، دکتر دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ، ضمن اعلام ثبت رکورد صادرات یک میلیون و 150 هزارتن محصولات فولادی در ذوب آهن اصفهان و تبریک این موفقیت به تمام تلاشگران شرکت ، عملکرد این حوزه در سال 96 را بدین شرح بیان نمود : در سال گذشته شرکت به دلیل کاهش بودجه های عمرانی دولت و تداوم رکود دربخش ساخت و ساز با کاهش قابل ملاحظه ی تقاضای داخلی مواجه بود. سیاستهای پولی دولت به منظور کنترل نرخ تورم، رقابت منفی کارخانجات نوردی متعدد داخلی (تولیدمحصولات باکیفیت وقیمت پائین)،هزینه بالای ناوگان حمل ونقل و در مجموع شرایط نامساعدی برای بازار داخلی محصولات شرکت ایجاد کرد. با این وجود و با تلاش همکاران در حوزه معاونت بازاریابی و فروش اقداماتی به شرح زیر صورت پذیرفت :
- صادرات بالغ بر 1150 هزار تن محصولات فولادی در سال 96 همراه با افزایش مقاصد صادراتی به ارزش 500 میلیون دلار که رکوردی قابل توجه ای برای شرکت می باشد. ( صادرات 54 درصد تولید شرکت )
- مدیریت بر عرضه بازار داخلی محصولات شرکت و افزایش قیمت فروش نسبت به رقبا و حفظ جایگاه برندی و رهبری بازار
- کسب تندیس طلایی ولوح سپاس رعایت حقوق مصرف کنندگان برای اولین بار
- رصد بازارهای جهانی وداخلی ورقبای منطقه ای وداخلی وتهیه گزارشات مستمر در این خصوص
- تسهیل فرآیند خرید مستقیم از شرکت توسط مصرف کننده های نهایی وپیمانکاران پروژه ها.
- رصد نیازهای مشتریان به محصولات جدید وانعکاس آن به معاونت بهره برداری.
- توسعه کمی وکیفی مشتریان داخلی وخارجی
- حضور فعال در نمایشگاهها ،همایش ها وکنفرانس های بین المللی وداخلی در راستای تقویت برند وبازاریابی موثر
- بازاریابی محصولات فرعی از جمله آرگون و فروش آن به مصرف کننده نهایی.
- تمرکز ویژه بر تبلیغات موثر تجاری و توسعه برند بویژه در فضای مجازی
- راه اندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات فولادی شرکت
- برنامه ریزی در خصوص بازاریابی، تولید و فروش محصولات صنعتی شامل میلگرد 70CR2
- تلاش در جهت تشویق مصرف کنندگان به استفاده از تیرآهن های بال پهن و با طول بالاتر از 12 متر و تولید و عرضه یک محموله در سال 1396
- برنامه ریزی تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالا از قبیل میلگردهای آج 500 و نبشی وناودانی سایز های مختلف
- راه اندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات فرعی شرکت
- برنامه ریزی جهت فروش محصول گوگرد با رعایت الزامات خاص بسته بندی
- برنامه ریزی جهت فروش محصولات فرعی شامل غبار کوره پاتیلی LF ،آجر نسوز ضایعاتی،سولفور کربن آبهای برگشتی از فرآیند کک سازی ،چدن های گوگرد وخرده چدن
- آغازمجدد صادرات تیرآهن به اروپا .
- ایجادتنوع دربازارهای صادراتی شرکت ازجمله شرق آسیا (تایلند،میانمار) آفریقا (تانزانیا) وهمچنین تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای اروپایی.
- دریافت گواهینامه CARES و صادرات محصول میلگرد برای اولین بار به کشور انگلیس
- استرداد حدود 216 میلیارد ریال حقوق ورودی پرداخت شده به گمرکات از محل صادرات شرکت و همینطور تسویه بیش از 362 میلیارد ریال ارزش افزوده از همین محل.
- صادرات محصولات فرعی شامل کک ریزه و سرباره
- ثبت میانگین زمان توقف و بارگیری203 دقیقه جهت محصولات نهایی و زمان 364 دقیقه توقف جهت شمش
- رسیدگی به شکایات واصله طی 11 روز کاری
- پیگیری در خصوص اصلاح ساختار موجودی انبار با انجام اصلاحات سیستمی ، تهیه بارکدخوان و بسترسازی آن.( پروژه مذکور با همکاری مدیریت IT در حال اجرا می باشد)
- انجام 3 مرحله بارگیری ریلی محصولات نهایی و میانی و رفع مشکلات با همکاری مدیریت های مربوطه
- برنامه ریزی و پیگیری های مستمر در خصوص احداث انبار ریل با همکاری مدیریت های مربوطه
- فروش داخلی وخارجی
- ارزش کالای تحویلی