خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت تاکید کرد:

رونق تولید نیازمند فروش و بازاریابی است/ لزوم توجه به بازار داخلی

رونق تولید نیازمند فروش و بازاریابی است/ لزوم توجه به بازار داخلی
کد خبر : ۵۶۴۱۶۶

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید نیازمند بهبود مناسبات فروش و بازاریابی است، تولید و عرضه در کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد، اما در این جریان باید بحث تقاضا به عنوان موضوع اصلی پیگیری شود.ارت تاکید کرد:

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: بخشی از تقاضا در حوزه تولید داخلی و بخش دیگر خارجی است که در حوزه زمینه تقاضای داخلی همه باید پای کار آیند.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از اقتصاد درون زا و تولید داخل سیاست جدی دولت است، بیان کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا، افزایش کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی در تقاضای بخش داخلی تاثیرگذار است و جمعیت 80 میلیون نفر ایران بازار مصرف کوچکی نیست.
وی ادامه داد: در سال جاری چند اولویت مهم از جمله توسعه صادرات، مدیریت واردات، حمایت از تولید داخلی به ویژه در بخش معادن و تولید دانش در دستور کار جدی است و ارائه این برنامه ها در مجلس شورای اسلامی نیز با استقبال نمایندگان مردم مواجه شده است.
رحمانی عنوان کرد: تقویت ارتباط صنایع بزرگ و کوچک از نکات کلیدی در حوزه تولید است چرا که واحدهای مادرتخصصی و بزرگ باید به گونه ای حرکت کنند که چند صد بنگاه کوچک را مانند لوکوموتیو به پیش برند.
وی اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی دستور رهبر معظم انقلاب است و ایشان بارها به این مهم تاکید کرده اند که در این راستا همه باید دست به دست هم دهند.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر طرحی که منجر به اشتغالزایی است باید در کانون توجه قرار گیرد چرا که اشتغالزایی مسئله مهم کشور در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد: 500 هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال کشور در سال جاری ابلاغ شد که این مبلغ به زمره منابع مالی در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی است.
رحمانی عنوان کرد: از این میزان 200 هزار میلیارد ریال با مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان طرح اشتغال فراگیر است و 200 هزار میلیارد ریال برای طرح رونق تولید و 100 هزار میلیارد ریال برای طرح نوسازی، بازسازی صنایع و صنوف تولیدی اختصاص یافته که مدیریت این بخش ها برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: تمامی ارکان متولی در راستای این اشتغالزایی سهیم هستند و باید متعهدانه بکوشند تا تصمیم دولت در سایه کار مشترک به ثمر بنشیند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاثیر فناوری های نوین موجب تغییر در بازارهای کسب و کار شده و نیاز است که با برنامه هدفمند از تحولات جدید بهترین بهره در اشتغالزایی و تولید گرفته شود.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: صنوف تولیدی برای دولت اهمیت و جایگاهی کلیدی دارندو باید صنوف نیز از شرایط رونق تولید بهره مند شوند و در این راستا تدابیری اندیشیده شده است.
رحمانی بیان کرد: مجوزهای صادره در فضای کسب و کار از طریق این وزارتخانه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از 87 مجوز به 44 مجوز کاهش یافته و این روند با جدیت تمام دنبال می شود.
تاکنون 65 نشست اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برگزار شده است.

افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات در اراک
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن و ابزارآلات در اراک را افتتاح کرد .

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 8 هزار مترمربع و با حضور بیش از 110 شرکت تولیدی و صنعتی از سراسر کشور در اراک دایر شده است.

این نمایشگاه با هدف ایجاد فرصتی مناسب به‌منظور نمایش آخرین دستاوردها و فناوری‌ صنعتی و معدنی و فراهم کردن زمینه لازم برای مبادلات علمی، تخصصی، تجاری و توسعه بازار صنعتی کشور برپا شده است.
همزمان با این نمایشگاه سومین نمایشگاه آموزش، پژوهش و مراکز آموزش عالی نیز در فضایی به وسعت یک هزار و 500 مترمربع و با حضور 35 غرفه از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با هدف ارتباط هرچه بیشتر و بهتر دانشگاه و صنعت در اراک گشایش یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز